Underbara lillördag

0kommentarer

Har varit en riktig härlig dag. Solen har visat sig från den goda sidan, plastpoolen har varit välanvänd utav både vuxna och barn till och från under dagen.

Fått besök av goa vänner från byn och grillat på altanen som dessutom nu är officiellt färdig. Sista draget med en oljeindtränkt pensel skedde för en timme sedan. Mycket skitsnack blev de som vanligt och alltid lika trevligt. Synd att man inte kan göra sådana saker oftare nu för tiden. Men det är väl nackdelen med vuxenlivet antar jag, lite för många måsten som kommer ivägen för de dära spontana roliga sakerna. Underbart är det med en altan i alal fall vill jag lova!!! Och dessutom, det mest anmärkningsvärda är nog att båda flickorna skötte sig exemplariskt hela dagen! Stora adopterade en vän till mig, han fick knappt delta i konversationen vid bordet hahaha

Imorgon kommer nästa gäng för att hälsa på, då blir det förhoppnignsvis en tur ner till sjön för att bada. Stora ska dessutom tillbringa morgondagen och natten hos sin mormor och morfar, så hennes föräldrar kan vara uppe sent och dessutom få sova länge. Lite enklare med bara den lilla hemma, som inte är ritkigt så tidig på mornarna än. Så lillfisen får stanna hemma och förhoppnignsvis bjuda på många leenden och jollrande, vilket är mycket trevligare att lyssna på än hysteriska skrik, så håll tummarna för oss!!!

Nu blir det tvn en stund innan jag går och knyter mig!

Natti natti

Kommentera

Publiceras ej