Spanar

0kommentarer

Lillfisen sover ute i vagnen och sambon har åkt till jobbet. Även hunden har lämnat byggnaden för att skaffa sig en ny frisyr. Så för en timme framåt är jag helt ensam i huset, inte ofta det händer. Man känner sig nästan lite paranoid, det är för tyst!!

Tiden ägnade jag åt en lång lång dusch i min ensamhet och nu till att surfa runt på olika sidör. För tillfället tittar jag på brudklänningar, förvisso ett tag kvar innan det är dags, men kul att titta runt!

Lite uppdate på lillfisen då: Magen verkar numera vara i fas med själva barnet, vilket är otroligt skönt. Så nu har vi slutat med alla tillskott, hoppas de får vara så nu med. Barnet låter numer väldigt mycket på ett trevligt behagligt sätt. Eller ja, nästan då. HOn har kommit på att hon kan göra diverse olika ljudkombinationen, och den roligaste är en gäll hög ton som används ofta till följd av ett gurglande skratt. Inte helt behagligt för mina öron men ändå kul att lyssna på. Hon kämpar som en tok till att vända sig till mage, än så länge är det dock mest skrattretande försök och en bild dyker upp på näthinnan av en sköldpadda som hamnat på rygg :) Barnet skriker fortfarande ingenting i princip, är nog fyra dagar sedan sist jag hörde henne skrika och sover gör hon fortfarande bra. En måltid per natt bara, inte så farligt och sen sover resten. Jo, får någ påstå att hon är mycket enkel att ha att göra med!!

Nu ska vi strax göra apladalen osäker!!

Kommentera

Publiceras ej