Kan ha begått ett enormt misstag idag

1kommentarer

Tänkte jag skulle överraska sambon ikväll.

Inget märkvärdigt egentligen kan man tycka, men då känner ni inte min karl. Jag upplyste honom när stora hade somnat att han fick välja vilken film han ville att titta på ikväll. Detta är ord som inte ofta yttras i detta hushåll kan jag lova. Kanske borde förklara varför detta skulle vara en sådan stor grej för er som inte känner oss så väl. Jag och sambon är väldigt förtjusta i film, vilket lett till att vi ofta köper filmer vilket såklart medfört att vi har en mindre videobutik här hemma. Och som i de flesta förhållanden så har inte sambon alltöfr mycket att säga till om i filmvalet på kvällen. Vi kan diskutera frågan och resonera om saken, men i sista änden har jag sista ordet.

Det som är något tragiskt i frågan är hur sambons ögon får en lätt obehaglig lyster i ögonen när han börjar titta på dvd hyllorna efter jag meddelat honom att han har fritt val. Tänk er ett fattigt barn som vunnit på lotto knalla in i godisäffären alternativt hunden som träffar på en löptik och inse att han är kopplad men där husse tappar greppet om kopplet.

De tog karln nästan en halvtimme att välja film...suck...och inte oväntat en krigsfilm. Saken är den att jag hatar krigsfilmer så resultatet som läses tidigare är såklart att han inte ser så många sådana filmer längre.

Nu sitter han och ler glatt i soffan medans det skjuts och dödas på tvn....

Han sitter även ocn kommenterar precis allt i filmen, mycke är tydligen humor? Allt kommenteras, från deras brist på latriner till hur man skall skjuta med ett specifikt vapen, han kommenterar detta som han uppriktigt sagt tror att jag är intresserad. Som om inte det skulle räcka spolar han tillbaka titt som tätt för att se om vissa sekvenser och förklarar dem i detalj för mig...

Jag går ut med hunden istället, och tro mig, de kommer dröja länge innan sambon får helt fria händer gällande filmer igen...

1 kommentarer

petra lindemann

14 Aug 2011 18:51

Kom ihåg att det är kvinnan som har fått hjärnan. Mannen valde att kunna kissa och göra mönster istället!!

Kommentera

Publiceras ej