Hjärnsläpp och söndagsångest

0kommentarer

Till att börja med, hur fasen tänkte jag nu. Med tanke på gårdagskvällen skulle mna ju kunna tro att det skulle dröja mycket länge till nästa gång vi kollar på krigsfilm, ungefär att nästa gång skulle ske i samband med att helvetet fryser till is. Trots detta så sitter jag nu här igen i soffan och tittar på en krigsfilm. Som att det inte är illa nog, det är dessutom JAG som har hyrt den. Hjärnsläpp?? Ja, antngen de eller så ville jag bara vara snäll mot min älskade karl som börjar jobba imorgon (välj vilket alternativ ni vill).

Det sistnämnda leder då till själva anledningen till min söndagsångest, kanske inte så mycket för att det är söndag utan snarare slut-på-sommaren-ångest alternativt hej-välkommen-till kaoset-ångesten.

Imorgon börjar som sagt va sambon jobba igen efter 10 veckors ledighet. Illa nog, hua, men han jobbar ständig kväll. Så från och med imorgon skall jag ta hand om två barn och en hund själv på kvällstid. Skall bli mycket intressant att se hur det här gå, då den lilla skrutten är vaken rfån sju på kvällen till tolv ett på natten ungefär. Därimiellan skall stora läggas och hunden rastas (då har jag valt att bortse från allt annat som skall göras). Någon som har en bra lösning på problemet??  Eller kanske inte problemet, måste väl hitta nya rutiner bara. Men jag erkänner villigt att detta skrämmer mig något enormt, herregud en förlossning är ju ingenting jämfört med detta. Lite så man börjar undra vad man gett sig in på!

Jojo, skall nog gå bra...

Sista bekännelsen för idag då....krigsfilmen är faktiskt riktigt bra vi tittar på, men säg inget till sambon (för då är risken stor att jag måste se hela hans jäkla bibiliotek av krigsfilmer, och det är jag lika intesserad av som att ha diarre).

Natti natti

Kommentera

Publiceras ej