Efterkontroll

2kommentarer

Har varit en något hektisk dag. Upp och stressa på morgonen, för mig i alla fall. Hela familjen skulle med på dagislämningen idag för resten av oss skulle sedan in till stan. Varför det blir stressigt för mig? Jo, är jag hemma så får sambon inte göra något för stora tjejen, så de blri mycket att hinna med helt plötsligt.

Iväg med stora, vidare in för ett besök på resebyrån och få lite prisuppgifter för en kommande resa, lite att planera när det gäller den kan man lungt säga. Sen till Åhlens för att inköpa tavelramar, så jag kan sätta upp dagiskortet på väggen i storas rum någon gång, ligger lite efter man kan lungt säga. Sen till banken för att kolla hur mycket vi har undanstoppat (tvättmaskinen sjunger på sista versen), och som tur är så är det tillräckligt för att inhandla en ny snurra runt maskin. När allt de var gjort var det efterkontroll för självaste modern. Dock blev de inte så mycket koll, återbesök om två veckor istället när jag fattat beslut gällande spiral. Måste bestämma mig för koppar- eller hormonsprial. Inte enkelt, vill helst inte ha massa hormoner och då kan man ju tycka att kopparspiralen vore ett lysande alternativ. Men det lilla dilemmat är ju att jag är nickelallergiker och ingen verkar kunna svara på om man reagera på de spiralen eller inte? Ja vi får väl se hur de blir...lite att fundera på i alla fall.

Eftermiddagen tillbringades vid kohagen för att mata massa hungriga kossor, uppskattades massa av stora tjejen, lillfisen var lyckligt ovetande av alltihopa. NU ligger stora och läser bamse i sängen, lillfisen gymmar för fullt och jag ska sortera tvätt. Kul värre (!)

Ha de

2 kommentarer

mamma

31 Aug 2011 20:10

söt hon är bollhavet, vi ses förhoppningsvisi morrn. Ska vi kanske åka till hultsjö i helgend det är riddarspel och massa annat?

Petra

01 Sep 2011 05:57

Det där är ett dilemma, kopparspiral eller hormonspiral. De fungerar dessutom sååå olika på olika människor. Eftersom hormonspiralen är lokalverkande så far det inte runt en massa hormoner i kroppen, koppar har jag inte testat och hade jag gjort det hade du fått svar på om den funkade för en nickelallergiker eller inte. Ringer dig efter jobbet.

Kommentera

Publiceras ej