2 ÅR!

0kommentarer

Idag är det min älskade tös födelsedag. Helt otroligt så fort tiden har knallat på. Känns otroligt svårt att förstå att det "bara" är två år sedan hon föddes. Lilla bebisen har hunnit bli storasyster, inte en så liten dam längre. Det har hänt så mycket de senaste två åren. Från att komma ut som en liten liten bebis är hon nu en liten flicka som springer, pratar, cyklar, myser, klä på sig själv och så mycket mer. Utveckligen är otrolig, och det händer nya saker varje dag. Jag väntar med spänning på vad som kommer här framöver!

Skruttungen fick blåsa ut två ljus som satt i en muffins i sängen (blåsa mycket kul!) och öppna lite paket. Tror nog inte hon förstod egentligen, men paket är ju alltid kul att öppna!

I födelsedagspresent av oss fick hon en docksäng med sängkläder och alfabetsklossar. Sängen har varit välanvänd under dagen, kaninen har blivit nerbäddad gång på gång, för en liten stund så ville hon även bädda ner lillasyster där! Det satte vi dock stopp för.

Hon har även staplat höga torn av nya klossarna för att därefter riva dem med ett fasligt liv, vilket direkt följdes av ett glädjetjut. Tjutet som kom från lillasyster i samband med förstörelsen tvilvar jag dock på hade så mycket med glädje att göra. Resten av dagen tillbringades nere vid sjön tillsammans med mormor. HOn har badat, badat och badat, hade egentligen inga planer på att stiga upp någonsin misstänker jag. Dock tär de på krafterna att bada så hon slockande här hemma under eftermiddagen. Dagen har varit super måste jag säga, sen blir det riktigt kalas på söndag för släkten.

Då stora sover sen ett par timmar tillbaka, ganska utmattad och nöjd måste jag säga, lillasyster raka motsatsen, varken nöjd eller trött. Medans sambon har tagit hand om henne har jag hunnit baka lite inför söndagens kalas. Nu när de är undanstädat är det dags att avlösa sambon så han kan få gå och lägga sig, medans jag sitter uppe och invänta John Blunds visit hos lillan.

Ha en trevlig kväll!

Kommentera

Publiceras ej