Gårdagens MVC

0kommentarer

Orkade aldrig skriva igår, kvällsläggningen var något jobbig och besvärlig. Tog bara en timme och fyrtio minuter...suck...kan ju bara bli bättre i alla fall.

Hur som helst. Hade ju tid på MVC igår igen. Resultatet då : Ingen infektion när det gäller urinprovet de tog i söndags, så det var ju positivt. Blodtrycket på tiptop, så ingen havandeskapsförgiftning här inte. Däremot blev det som vanligt ett väldans tjöt över min vikt. Har minskat i vikt igen, så nu är totala viktuppgången 1,4 kg, inte jätte mycket det kna jag hålla med om. Men ser man å andra sidan till när jag väntade dottern, så var det samma sak där med. Hade en annan barnmorska igår dessutom, så man kan ju misstänka att det kan bero lite på mätningen hon gjorde. Magen hade tydligen inte växt i den takt de önskade. Själv tror jag det beror dels på mätningen som sagt va, och även att magen har börjat sjunka, vilket nartuligtvis påverkar måttet på magen med. Men barnmorsklan skickade iväg mig på tillväxtultraljud i alla fall. Upp tre våningar, vänta vänta vänta, å de hade tid för mig detta dygn, woho! In, träffade samma barnmorska som gjorde tillväxtultraljudet på mig sist oxå, den gången så startade förlossingen dagen efter och det hoppas jag inte det blir en upprepning på! Jätte gullig var hon, förklarde hela tiden för mig vad hon gjorde. Då¨även denna bebis inte hade lust att medverka till ultraljudet och mätningarna så fick jag testa på lite gymnastik som hjälpte bristfälligt, envisa unge!

Resultatet som visades efter mycket bökade, klämmande och tryckande på min stackars livmoder var att bebisen växer precis som den skall, så inget att oroa sig för övrehvudtaget. Beräknad vikt var ca. 1,8 kg, så drygt ett kilo till så är den uppe i samma födelsevikt som dottern var. Och på åtta veckor borde man väl hinna med det tycker jag. Känner mig inte så orolig faktiskt. Det som dock är lite oroande är att sammandragningarna och mensvärken inte försvinner helt, däremot så blir det inte värre helle. Så jag misstänker på att jag helt enkelt får vänja mig vid detta resten av tiden. Sen hoppas vi även påp att bebis stannar kvar i magen till minst v 35+3, för innan dess blir det föda i Jönköping istället och det har jag då rakt ingen lust med!! Så plats på dig bebis!!!

Sen övrigt, ben och vänster hand har börjat domna på mig i tid och otid plus en liten obehaglig nervös ryckning i vänster tumme. Störande men tydligen inget farligt, utan precis normal. allt är normalt när man är gravid om ni inte visste det. Skulle jag börja skita ut rosa aliens med vingar och trollspön skulle även det vara fullständigt normalt!!!

Ja, nu är barnet på dagis så jag ska börja sortera barnkläder, eller rättare sagt fortsätta sortera...tar ju aldrig slut!!

Ha de

Kommentera

Publiceras ej