Ytterliggare en dag utomhus

0kommentarer

Säger jag trots att alla med några små grå kan räkna ut att jag sitter inne och skriver detta. Jag tar helt enkelt en liten paus!

Dagen började med att sambon varit uppe med dottern på morgonen och bakat scones. Jäkla vad gott  och trevligt att få vakna till det!! Sen tog vi på oss (alldeles för mycket) och knallade ut med barn och hund. Tog sikte emot bokskogen, och på vägen lyckades jag tydligen tappa sambons jacka. Han hade lagt den på vagnen (allt hans fel), och någonstans på vägen har jag då lyckats tappa den, rulla vagnen över den och till sist gått över den. Så hemvägen blev till att spåra upp en blå jacka. Tur att vi bor på landet så den låg så snällt kvar på grusvägen och väntade på oss, med både hjulspår och fotspår på. kan bara inte begripa att jag ingenting märkte?!

Sen har det klippts gräsmatta (hur mågna gånger till iår trror ni), rensat lite ogräs och sen gav jag upp för stunden. Ska istället passa på att tvätta och damsuga medans barnet sover middag. sen när hon behaga vakna tror jag vi ska låna grannens sandlåda lite. Till våren kommer dottern ha en egen sandlåda hr på trädgården,  men än så länge duger det här :)

en produktiv dag i alla fall! Jag är nöjd!

Kommentera

Publiceras ej