Trodde inte vi kunde bli fattigare

0kommentarer

Men joho, det kunde vi och kommer att bli. men förhoppningsvis är det värt det, eller jag vet att det kommer vara guld värt. Har haft en rörmockare här idag för att kolla på huset. Vi måste göra om hela uppvärmingssystemet. Förra vintern som jag med största sannolikhet skrev om då, hade vi jäkligt kallt i huset. Förvisso en extrem vinter, men det spelar ingen roll. Vi kan inte ha en sån vinter en gång till. Ja nu överdrev jagväl lite, en sån vinter har jag jätte gärna igen, men inte kylan som var inomhus.

Grejen är den att vi har sådana stora gamla element som sitter runt murstocken i huset. Inga längs väggarna med andra ord, på övervåneningen har vi enbart ETT element, inte bra. Sen hållar inte vår panna värmen heller, då allt är ett vattenburet systemt. SÅ det ska in en ny ackumulaturtank (eller vad de nu heter), ny cirkulationspump, någon annan skit som jag inte vet vad det är...och sen nya element i hela huset som ska sitt under fönstren och sen även montera element i tvättstugan plus dra in rör till en grovtvätt. Lite att göra, och det kommer att kosta kosta kosta mer än vad vi har kan jag lova. Har vi tur kan vi låna pengarna utav svärföräldrar...det eller börja trolla! men det löser sig nog, eller rättare sagt det måste lösa sig!!! Ja nog om det...återkommer om saken...

Till övrigt, har kommit på att man kan skicka dottern med enklare bud nu, mycket praktiskt!

Och jag vet att jag inte tog det dära med veckomenyer på fullaste allvar, men helt ärligt, det gjorde väl ingen annan heller? Men ska försöka skärpa till mig på den punkten till näsa vecka...nu blir det ett avsnitt arkiv x, sen rasta dogge och sen en välbehövlig dusch så kollegorna slipper sniffa på min odör imorgon...

Trevlig kväll!

Kommentera

Publiceras ej