Stolt mamma!

1kommentarer

Dottern är ju bara lite över 13 månader, men tänkte vad sjutton, vi testar. Så när jag gick upp och hämtade henne efter sin middagslur satte jag henne på toastolen. Händer det så händer. Och det hände. Nr två i toastolen, min duktiga lilla flicka. Sen att nr ett kom på badrumsmattan är en helt annan sak :)

Min tjej är stor!!!!

Tänkte att man kan väl börja göra det lite som en vana, att när hon har vaknt sätter man henne där. Om inte annat för att vänja henne vid själva saken. Eller är det alldeles för tidigt? Tanken är abslut inte att göra henne blöjfri, bara vänja hnne vid toastolen...jag ve inte, kanske dumt att göra så. Men man bli ju så himla glad när det funkade...

Jajaj, mellanmåldags sen skall jag och dottern diska lite tror jag. Hon plaskar och jag ser till att det faktikst blir rent :)

1 kommentarer

Petra Lindemann

18 Sep 2010 11:47

Så länge hon är glad och lycklig över att sitta där, så låt henne göra det. Min mamma påstod att jag var blöjfri strax innan 2-årsåldern och att hon gjorde precis så. Även farmor gjorde det, så något ligger det nog i det. Blöjor var ju av annat material när jag var liten:), fast det inte är så längesedan....

Kommentera

Publiceras ej