Man lär sig något nytt varje dag

2kommentarer

Till exempel har jag lärt mig att har man spillt vattenmelon på kläderna, gärna vita kläder med då, så går det INTE bort i tvätten. Bara så ni vet. Vattenmelon äts numer tillsammans med röda eller svarta kläder! Så det så! Okej, ett alternativ är ju att ha haklapp på barnet med, nu blev det inte så den gången. Och jag tänkte för mig själv, vi har ju tvättmaskin, så vad gör de om hon slabbar ner kläder...just de ja...

.

Ingen lysande bild. Men det syns lite svagt fläckarna. Glad är hon i alla fall trots feber, men stubinen är något kortare än vanligt kan jag säga hos henne...

Dagens lärdom nummer två: Har tyvärr ingen bild på det, men det är tyvärr hunden som ska få lära sig något när han kommer hem. Något orättvist egentligen då det är orsaken av att dottern vägrar lära sig en specifik sak. Det är då djurens vattenskål (även matskolar). Det är dock drygare att torka upp 3000 liter vatten varje dag än några matbitar. Så efter ha legat på knä och torkat torkat torkat vatten, även bytt kläder på barnet då hela hon var blöt, har jag nu fattat beslutet att hunden skall lära sig att hoppa upp på bänken precis som ktterna för att äta och dricka. Så lycka till Kasper!



Här har vi då dottern med sin följeslagare till Mr Bunny. På kortet ovanför så har hon precis vänt sig om, vilket kan vara resultatet av modern som kallad på uppmärksamhet. Här kommer dagens lärdom nummer tre: denna står dottern för även här. Hon har kommit på att det gå bra om inte bättre att gå med dockvagn eller vilken vagn som helst baklänges. Hon har även övat upp denna kunskap till perfektion. Det går fortbaklänges, hon lyfter vagnen över trösklrna, tittar sig över axeln så hon inte krockar. Dock så krockar hon titt som tätt, och blir flyr förbannad, inte vänder hon sig för det. Hon ahr hittat ett ätt som fungerar för henne. Och vem är jag att kommentera om det, bortsett från att det ser något märklgt och besvärligt ut.



2 kommentarer

Petra Lindemann

17 Sep 2010 14:03

Härliga lärdomar! Den om vattenmelonen hade jag kunnat lära dig för länge sedan. Tycker lite synd om Kasper. Har han svårt för att lära sig att hoppa upp på bänken, finns det alltid husrum i Sävsjö åt honom. Kul att hon använder vagnen. Hon och kaninen verkar gilla den. Lagom stor att ha inne.

Frida

17 Sep 2010 14:37

Men att du inte lärde mig detta tidigare då FASTER PETRA! ;)Jepp, synd om honom, men det är hans lott i livet som hade oturen att hamna i en familj där det produceras små monster som förstör för honom.



Vagnen ka jag säga är välanvänd, dn knallar hon runt med här halva dagarna, och kanien ska mer eller mindre alltid sitta i vagnen. Så tack så mycket snälla ni som skänkte bort den till oss :)

Kommentera

Publiceras ej