Klädbad!

1kommentarer

I det här huset måste vi elda för att få varmvatten, och det tar sin lilla tid. Dessutom är det stört omöjligt att tända i pannan när man är ensam hemma med dottern. Detta pga av att man måste gå ut för att komma til pannrummet, sen tar det sin lilla tid att faktiskt tända i den. Under den tiden hinner dottern ställa til med allt för mycket hyss här inne. Som att möblera om, äta kattmat, hälla ut vatten på golvet, klättra upp på diskbänken och mycket mer.

Så för att komma till poängen då. Eftersom det sälln finns varmvatten när dottern är vaken på vardagarna i alla fall, så använder vi fortfarande badbaljan. Den har vi ståendes ute i köket när det är dags för att skrubba bort lort ifrån barnet. Vi fyller baljan med hjälp av kallvatten och sen vatten som blivit varmt i vattenkokaren. Det tar sin lilla stund det med. Idag var jag lite smått ouppmärksam medans jag fyllde den, pasade på att diska samtidigt. Tycker att jag hör ett ljud som jag helst inte vill höra. Det plaskar! Vänder mig om. Och där i baljan fylld med vatten står dottern. Så fort hon ser mig så skrattar hon och sätter sig ner i vattnet. Nu är detta väl något positivt att barnet gärna badar. Grejen var den att hon fortfarande var fullt påklädd! Jäkla synd att jag inte hann få fatt i kameran där, för det hade blivit ett underbart kort på knäppa ungen!!! Där satt hon och plaskade för fullt i full mundering. Svårt att bli irriterad då när glädjen strålar ut ifrån hela barnet.

Sen behöver vi inte gå in på att hon i övrigt har varit ett litet monster hela eftermiddagen och kvällen. Väljer att koncentrera mig på de ovannämnda iställe!

Nu Arkiv X!

1 kommentarer

Wilma Lindemann

24 Sep 2010 08:30

Hätligt att höra att hon är innovativ!! Jag har letat fram grinden till helgen, förstår att det behövs!

Kommentera

Publiceras ej