Intensiv dag

2kommentarer

Dagen på jobbet har varit intensiv, hänt många oväntade saker, sådana är vissa dagar. Lite det om gör att jag gillar mitt jobb.

Vägen hem tog låååång tid idag, istället för de vanliga 50 min tog det över en och halv timme, pga av en ganska otäck olycka. Totalstopp på vägen! En lastbil som hade tappat sitt andra släp, inget kul...såg ambulansen åka därifrån när jag kom dit, bara att hoppas att det inte var någon allvarligt skadad, usch. Har mycket svårt för sådana saker, börjar nästan alltid gråta när jag ser olyckor...blir väldigt illa berörd. Har blivit värre sen dottern föddes dessutom. Detta medförde att jag blev sen till dagis, inte speciellt populärt.

Sen visar det sig att sambon ska jobba över, har fortfarande inte kommit hem. Eftermiddagen och kvällen har varit ganska intensiva. Ä Ju hemma ungefär två timmar; ibland lite mer innan det är dags för dottern att sova: Mycket som måste hinnas med där; speciellt när man har en hund som behöver rastas: Ett hus som var sjutton grader varmt (kallt) när man kommer hem, mat ska lagas, mat ska matas, lek ska lekas, röjas skall det. Ja, det är fasen så mycket enklare när man är två. beundrar de som gör detta själva varje dag!! De är mina nya idoler tror jag.

Pannan är nu tänd...kan ju inte göra sånt när dottern är vaken, eller alternativt när man är själv. så nu äntligen börjar det bli drägligt varmt. Tur att man har mycket värmeljus och portabla elelement under tiden. Nu har jagt agit paus en stund, tyckte jag förtjänade det nu. Hungrig är jag med, funderar på kvällsmacka innan det är dags att städa klart, sortera upp tvätten så vi har något att ta på oss imrogon bitti och, lägga i pannan och rasta dogge en sista gång...usch blir matt bara jag tänker på det. Skulle allra helst vilja krypa ner i sängen redan nu med en bra bok, som jag garanterat enbart skulle läst en sida i innan den låg över ansiktet...

Nu märker jag att det börjar dra iväg igen med skriveriet, tankarna går utan något större innehåll i, varje fall inte för omgivningen misstänker jag. så jag ta tag i mitt liv nu och vilar när det är helg istället...

2 kommentarer

Petra Lindemann

29 Sep 2010 11:55

Blir det jobbigt, skicka vovven till mig någon dag. jag lovar att lämna tillbaka honom.

Frida

29 Sep 2010 12:45

¨Ja du tror de va ;) är inte så säker på att han kommer tillbaka, någon dag kommer ni säkert låsa in honom i en skrubb där jag ihte hittar honom ;) hehe



Skämt åsido, om vladde jobbar nästa vecka kanske du kunde ta honom någon dag :)

Kommentera

Publiceras ej