idag har vi samlat vuxenpoäng

0kommentarer

Dottern var piggelin igen, så det bidde dagis för henne och arbete för mig. Behövligt för oss båda tror jag. Eter jobbet, hem och ge barnet mat, mata djuren, fixa klart så min mamma kunde vara barnvakt. Med andra ord, plocka fram pygjamas, förbereda vällnge och en gic jag efter dottern och försökte städa upp när hon röjde. Tittade även bort en liten liten stund, inte lång tid alls kan ajg lova. Upptäcker snabbrt att jag har glömt ta ner grinden i trappen. Hur upptäckte jag då det? Jodå genom att jag hör någon gå på övervåningen. Och eftersom det enbart var jag och dottern hemma så var d tinte så svårt att räkna ut vem det var. Hon är snabb som en jäkla vessla nu för tiden, trappen tar hon på några sekunder bara!

Sen vidare till föräldrarmöte på dagis. Där skulle alla föräldra delta i att göra en stor tavla till barnen. Fröknarna förlåt pedagogerna menar jag hade delat in barnen i två grupper, utifrån deras åldrar. Så det bidde elefanterna och myrorna. Gissa i vilken grupp dottern hör???

hur som helst, vi skulle då måla elefanter och myror genom fingermålning. Ska erkänna att det är väldigt väldigt länge sedan jag sysslade med sånt. Men fin bidde den! Överlag var det väldigt msigt och vi fick reda p lite planering inför hösten. Grejen är att dagiset förlåt förskolan menar jag är ett föräldrarkooperativ, så det är nog lite annorlunda än på andra ställen. Til exempel så hyr de badhuset i stan en gång per termin, dit alla i familjen åker och bada tillsammans med resten av föräldrarna och barnen. Jättekul idé! Sen ha de höststädning, där barnen är med på dagiset, sen grillas det korv och dylikt. En julfest är inplanerad, med gröt och skinka, och även lite uppträdande av barnen. Massa mysiga saker!! Är jätte nöjd med vårt val av dagis!

Nu eldas det för fullt, för det är riktigt kallt i huset då ingen har eldat på snart två dygn...

Ha de, pannrummet nästa

Kommentera

Publiceras ej