Hur kan det bli så här bra nu då????

1kommentarer

Jag fattar ingenting, och jag tänker inte ens försöka förstå. Från att gått ifrån superstressade över vår situation verkar allt lösa sig över en natt. Sambon har fått jobb, där det även ingår en tjänstebil. Skitbra med tanke på att han kommer ha 14 mil tur och retur och slipper nu bekosta de resorna själv. Så lyckliga och glada är vi nu. Detta firades igår kväll med en flaska gott rött.

idag får jag dessutom ett samtal om att jag ska komma på jobbintervju. Helt jäkla otroligt. Inte för att det betyder att man får jobbet, men chansen har ju helt klart ökat nu. Så har vi tur är ingen av oss arbetslös efter nyår!!!

Men jag har svårt att hänga med i svängarna här, det vände lite för fort för vad som är nyttigt för hjärtat. Enda tråkiga är ju då att dottern får börja med helveckor påå dagis från och med nästa vecka. Långa dagar blir det för lillplutten. Tur att hon trivs i alla fall.

Ikväll ska vi fira allt detta med en flottig pizza, vilket främst beror på ett ekande kylskåp och en diskbänk full med disk. Tänkte jag skkulle ta den innan sambon och dottern kommer hem. Dammsugat har jag redan gjort, och för er som inte isste så kan sådana saker endast ske när dottern inte är hemma alternativt utomhus. såvida man inte vill se en hysteriskt ledsen liten tjej.


Senre under kvällen återgå vi ä en dag till Arkiv X, snart dags att införskaffa de två sista boxarna tror jag :) Tänkte även fira de goda nyheterna med att gå och shoppa lite blommor att plantera utomhus imorgon, istället för de vissna som nu är i krukorna.

Hej svejs, nu ska jag lora ner armarna i disken...hatar att diska...

1 kommentarer

M i z c a

09 Sep 2010 17:57

Näe .. precis.

Jag är väldigt lättskrämd och bor i skogen, ingen bra kombination. Men tyvärr finns det inget att göra åt det ..

Kommentera

Publiceras ej