Bästa dagen på lääänge...

0kommentarer

Vaknade upp till underbart solsken, som tyvärr men inte förvånande snabbt vände till att försöka bevattna Sahara. Funderade lite på vad vi skulle hitta på, planen med lekplats försvann ganska fort. Så vi packade helt enkel in barnet och åkte till badhuset. Och jäkla vad roligt hon tyckte det va!!! Skrattade och plaskade, åkte lite ruschkana med bland annat. Och på tal om ruschkana så fick sambon sin första lärdom den dagen. Nu är ju frågan, han hävdar att det enbart är i min lilla stad som folk har gjort så här: Han skulle åka nerför med dottern i knät, han kom till först svängen sen tog det stop. Nedanför står jag och äntar och börja tycka att hemskt vilken tid det tar. Han får hur som helst putta sig hela vägen ner. Sen gnällde han över att ruschkanan var så slö. Visar sig att han som kille (påstår att alla killar gör så) åker på hälarna och skuldrorna nedöför? I alal fall, jag upplyste honom att drar man in baddräkten mellan skinkorna så går det fort som fan! Han trodde jag skämte, att så gör väl ingen. När vi står i kön för dagens andra åk ser han ju just detta faktum på varenda flicka. Då är frågan, är det bara i min lilla stad folk gör så för att åka fortare???

Hur som helst, kul hade vi!

Då kommer vi till dagens äckligaste: Jag och dottern stod och väntade på att få en dusch när vi bestämde oss för att åka hem. I den ena duschen står en kvinna i kanske 35 års åldern, har en dotter som är kanske sju år. Inget konstigt än så länge. De ska in i badhuset, har precis kommit. Det kvinnan gör när alla andra duschar av sig för att gå in, är att stå och raka benen och diverse andra kroppsdelar! Säg nu för guds skull att det inte bara är jag som tycker att det är ganska äckligt och osmakligt att göra det i en offentlig dusch?!?!?!

När vi kom hem, barnet sov i fyra timmar. Jobbigt att ha kul tydligen. Sen bidde det hemmalagad pizza, dottern har fått lördagsgodis, och nu sitter vi och njuter av att det är lördag!

Ha en underbar kväll allihopa!

Kommentera

Publiceras ej