Måndag hela veckan

1kommentarer

Nä usch det hoppas jag verkligen inte att det blir, för det innebär att jag då kommer ha ont i halsen och vara skittrött hela veckan, och det verkar faktiskt inget kul.

Är ju ett tag sedan jag skrev här, men skyller allt på blogg.se, vägrar ta ansvar för detta!

I lördags hade vi städdag på dagis, gick väl hyfsad bortsett från vuxendagis mentaliteten. Var några familjer som inte var där, och varför de inte var det är mindre viktigt. Då är tydligen seden att man MÅSTE spara något städ till dem att göra en vardagskväll, bara för att sätta en ribba. Då menar jag, kom igen för fasen. Är det vuxna männsjor eller barn?? Vi var ju för sjutton kanske 15 vuxna där, borde inte så många vuxna bara kunna bete sig som vuxna. Tydligen inte. Jag tyckte at det är ju bara att göra klart de, så många som vi var så skulle de max ta en extra halvtimme. Men icke....suck

En annan tråkig händelse. Mitt barn bet ett annat barn hårt i kinden. Var tydligen inte första gången det hände heller. Det var inte så att hon högg eller attackerade. Såg snarare ut som hon tänkte gosa, och sen sakta bet ihop tänderna. Jäkla unge. Och det är tydligen enbart denna flicka som hon biter. Det gör det lite problematiskt för oss, då hon aldrig biter här hemma på oss alltså. Så hur ska vi få henne att sluta??? Tips mottages gärna!!!!! Det är inte det här jag vill att hon ska göra....men vet inte hur vi ska få henne att sluta, då vi aldrig ser henne göra det...

Nä, nu ska jag ta och kurera min onda hals med att sova...

1 kommentarer

Sanna

26 Oct 2010 09:56

Vilkna mogna människor det verkar finnas på dagis?! Håller med dig, hade ju inte varit jobbigt för er att ordna det. Trodde dagis var till för att "uppfostra" barnen som går där, inte föräldrarna?!

Emilio bet mig en gång när han var liten, då blev jag riktigt paff så jag visste inte vad jag skulle göra, men nästa gång han försökte så var jag mer beredd och då nöp jag honom i kinden och "morrade" lite åt honom samtidigt som han tänkte bita mig, sen dess har han inte gjort det! Är ju inte så lätt för er att göra på dagis eftersom ni inte är där när hon gör det men säg till fröknarna att det får lov att ta tag i henne och verkligen tillrättavisa henne. Kan va skönt för er oxå att slippa ta den konflikten, för ibland kan de ju "testa" extra med föräldrarna om de verkligen menar allvar, kan va lättare om en fröken säger till, de har ju oftast lite mer respekt för dem! I alla fall är det så hos oss!! Lycka till vännen! Kram kram

Kommentera

Publiceras ej