Här flyger dagarna iväg

0kommentarer

Upptäckte att det var ju flera dagar sedan jag knallade in här och skrev något. Så går det ibland. Har haft fullt upp! Nu äntligen är vi på bättringsvägen här i skogen. Har varit en lång och dryg vecka, men även sådana veckor har ett slut. Det enda som är kvar är en jäkla rethosta hos mig och dottern, misstänker att det får man nog dras med ett tag till. Men annars mår vi prima. Dotter har idag för första gången på fem dagar ätit lunch och kvällsmat! Jippie!! Trodde aldrig man skulle bli så glad av att lite mat går ner. Nu beror detta nartuligtvis på att hon har varit sjuk, matlusten har inte funnits. Har levt på yggie och välling i fem dagar. Kanske har gjort hon i halsen med, så det har varit "lätt" för henne att äta. Det som gör en lite orolig när det blir så är ju att hon är ganska liten i vanliga fall, och skulle egentligen behöva lägga på sig en del. Under den här veckan har hon nästan tappat ett halvkilo. Inte jätte mycket kanske för en vuxen människa, men är man 15 mån och inte ens väger 10 kg än så är ett halvkilo mycket. Men jag ser en förändring på horisonten, maten slinker ner som vanligt igen, så då borde hon snabbt gå upp den förlorade vikten.

Övrigt, ja jag fyllde faktiskt år igår ;) Så vi hade lite kalas här hemma med familjen, passade även på att fira sambon då han fyller i slutet av nov. Detta för att slippa ha två kalas, då det känns som att tiden och ekonomin inte riktigt tillåter det iår. Vi fick en massa fina presenter, så tack kära familj, både de blodsliga som de nästan ingifta :) ! För en del skall det inhandlas gaderober till vår tvättstuga och dotterns rum, och blir det något över blir det inredning till dotterns rum. Fick även en underbar fin ring av svärmor!! Den kommer bäras med stolthet och glädje!

Nu tänker jag slappa denna kväll, vad som är kvar av den vill säga. Men imorgon ska jag berätta en liten småmärklig grej som hände på vårdcentralen i torsdags.

Förresten innan jag slutar, är det en bra idé att klättra upp i trappan och sen åka ruschkana nerför med huvudet före??? Tror inte, och med tanke på gråten så var det nog inte så lyckat!

GodKväll

Kommentera

Publiceras ej