Ensam och övergiven

2kommentarer

Nja, kanske inte riktigt övergiven, men ensam är jag allt. Hunden har åkt till familjen Lindemann och kommer hem igen på fredag. Dottern hon sover gott...helt slut var min lilla älskling. Katterna håller sig undan och sambon har inte kommit hem än. De tråkigaste är att sambon tydligen skulle jobba så här hela veckan utom onsdag. så det blir en del ensamma kvällar framöver, men men jag överlever.

Elden är nu tänd i pannan, och värmeljus för mysbelysning. Så ska knalla iväg och koka mig en kopp te och plocka fram boken. Dock så har jag en svag aning om att jag sover tre sekunder efter jag krypit upp i soffan. Trött är väl ordet att beskriva det, känns lite jobbig med tanke på att det faktiskt enbart är måndag...många dagar kvar innan det är helg igen.

Förresten, det är sjukt irriterande att behöva hämta saker på trappen hela tiden, deta bara för att dotern har lrt sig att slänga ut saker genom kattluckan.....AHHHHHH....jag hittar alla dess möjliga olika saker utanför. Som till exempel: duplo, skor, gosekanin (som hon för övrigt blir tokig själv över, då hon kommer på att hon saknar den), visp, strumpor (hennes och mina), hundmat, schampoo...ja hallå eller...fortsätter hon så här kommer folk tro att vi har loppis på trappen!!!!

Efte lite ytterliggare svamlande går jag nu och kokar mitt te!

2 kommentarer

Petra Lindemann

05 Oct 2010 12:53

Lycklig hund!! Visste inte till sig när han kom hem igår. Tjöt som en lite gris, flög upp till övervåningen fast alla satt nere. Lyckades vända i trappan.... ja du skulle sett honom. Fast inatt var han tyst och inte lika lekfull när jag satt uppe och hostade till kl 04. Däremot ville han leka med lejonet kl 06.40, och tack vare det lyckades även jag komma upp. Vi njuter av honom!!!!

Frida

05 Oct 2010 18:26

hahaha underbara jycke!!!!!

Kommentera

Publiceras ej