Denna dag har varit väldigt lång

0kommentarer

Låg och sov här i soffan i min feberyra när telefonen ringde vid halv tre tiden. Klart det var dagis som ville att jag skulle hämta dottern, då hon inte är piggelin. Så det var bara att försöka kravla sig ur soffan och hoppas på tt yrseln skulle släppa inom en snar framtid. Iväg och hämta ett mycket snorigt barn. Så det verkar inte bättre än att både jag och dottern har åkt på influensan eller nåt. Saknas bara att sambon gör oss sällskap här hemma bland snorpappret.

Från jag hämtade dottern till sex tiden så var hon enbart jätte ledsen, inget var bra, satt och halvsov i famnen hos mig samtidigt som tårarna och snoret rinner. Enda jag lyckades få i henne var lite juice, ingen mat, ingen välling. Stackars liten!

Nu för natten fick hon en alvedon, efter mycket trugande en halv flaska välling, sen la vi en planka under främre delen av sängen, så de blir lite lättare för henne att andas. Sen hur dagen blir imorgon är något jag fasar för. Inget kul med sjuka barn i vanliga fall, men när man själv är fullständigt däckad är det värre. Är det ingen förbättring varken hos mig eller dottern imorgon, vette sjutton hur jag ska orka. Men jag antar att man orkar för att man måste, finns inga alternativ till något annat. Men jag ska erkänna att jag inte längtar efter det.

Nu ska jag byta ut soffan mot sängen tänkte jag, ska även ta med mig täcket upp igen. Där ser ni i alla fall var jag ha tillbringat större delen av min dag. SOvandes eller halvsovandes under täcket i soffan.

GodNatt

Kommentera

Publiceras ej