Dag nummer tre

1kommentarer

Tredje dagen hemma och det kommer bli en fjärde. Jag hade väldigt väldigt fel i alla fall angående natten. Den var hemsk, antingen vaknade dottern av sin förbaskade hosta, märker att det gör ont när hon hostar eller så vaknade jag av andnöd eller hosta.

Dagen har inte varit lika lugn, humöret har gått som en berg och dalbana, både hos mig och dottern. Mycket tror jag beror på den kassa sömnen. Jag tröttnade i alla fall på det här och beställde en tid åt dottern på vårdcentralen.
Lite off topic men, jag bara undrar varför man få tillbringa fem minuter knappt i väntrummet bland leksakerna och sen 45 minuter i ett undersökningsrum utan leksaker i väntan på läkaren?? Det är en logik jag inte begriper, så förklara gärna för mig.

In, konstaterade att allt dottern hade, hade även jag. Men som jag skrivit tidgare, jag kan hantera det på ett annt sätt. Mandlarna svullna och lite annat med konstiga namn. Iväg till labbet för att ta prover. Dottern blev jätte ledsen när de skulle sticka i fingret, blev jätte glad när hon fick ett plåster! Första plåstret i hennes liv. I övrigt, ja hon grät eller skrek nog hela tiden så fort någon skulle göra något, oavsett om det var för att titta i öronen, lyssna på andningen eller sticka i fingret. Konstanterades i alla fall att hon får ögondroppar, koksalt, bricanyl och alvedon över helgen. Har det inte släppt tills på måndag ska vi återkomma. För min del blev det hostmedicin och lite alvedon, och en mängd nässpräy. Det vore väl fasen om vi inte skall bli friska nu!!

Men fy fasen vad hemskt det är att ge henne ögondropparna, som hon dessutom ska ha var tredje timme. Det känns som man begår ett övergrepp på henne. Jag begriper inte hur jag ska lyckas göra detta jsälv imorgon :( Får väl trösta mig med att det är för hennes bästa, men roligt är det för det. Usch! Dagen har varit lång, tre timmar på vårdcentralen, ett barn som ätit två yoggisar, en halv tallrik gröt och en vällingflaska totalt under dagen, somnade under vällingen i famnen. Men så länge hon dricker och kissar som hon ska är jag nöjd. Ska erkänna att min aptit senaste dagarna har inte heller varit på topp. Men det behver den inte vara hella när man är sjuk.

Men skriver som sist, hoppas den här natten blir bättre....känner mig inte så positiv dock. Märker att jag inte skriver om speciellt roliga dagar, och man kan ju undra hur mycke tmna kan skriva om två jäkla förkylnignar. Mycket uppenbarligen, men det kommer roligare tider....jag lovar!!!!

Om inte annat så fyller jag ju år på lördag, det är ju kul ;)

1 kommentarer

Petra Lindemann

29 Oct 2010 13:53

Lider med er!!

Kommentera

Publiceras ej