Andra dagen hemma

0kommentarer

Men idag får jag även sällskap av en lika sjuk dotter. Snoret flödar här, min hals är som ett rivhjärn och huvudvärken påminner mig om att jag faktiskt lever. Kan dock stå upp idag utan att det snurrar värre än TopSpin, så ljuset börjar skymtas i tunnelns slut.

När det gäller dottern, lite svårare att avgöra då hon inte är så villig att dela med sig verbalt av sin sjukdom. Hon är däremot väldigt givmild med att dela med sig av hostningar, snor och nysningar. Nosen på henne är alldels uppriven, rethosta som vägrar ge mig sig, slem kommer upp, ögonen rinner för att inte tala om snoret. Febere har vi båda två fortfarande. Hoppas på att lite alvedon ska råda bot på denna sak. Men har en svag aning om att både jag och dottern kommer vara hemma imorgon med...lite drygt.

Däremot på fredag så blir det sambon som är hemma om dottern fortfarande är visken, för jag måste få någonting gjort på jobbet denna vecka! Börjar känna att jag ligger efter nu...inte så konstigt då jag knappat har jobbt en hel vekca på hur länge som helst...jäkla dagissjuka...men det är väl sånt livet är med småbarn.

Nu dags att försöka roa dottern lite...så gott det går och så gott man orkar...

Kommentera

Publiceras ej