Tillbaka till torsdagen

2kommentarer

Skulle ju berätta om vad som hände i torsdags när snoriga och hostiga mor och barn besökte vårdcentralen. Knallar in i väntrummet, letar reda på lite leksaker och sen bänkar jag mig på golvet med dottern. Efter varit hemma i tre dagar och sjuk såg man ju lagom fräsch ut. Där sitter jag i alla fall, sjuk är jag och sjuk är dottern. Bakom mig sitter en man och börjar wohoa sig över min rumpa WHAT?! Ursäkta...sen börjar han fråga om det är mitt enda barn och vad hon heter. Sen börjar han prata med dottern och kommentera vilken söt och snygg mamma hon har. Sen kommer frågan om jag är ensam med henne. Svaret är självklart nej, har en karl vilket även råkar vara barnafadern.

Alltså, i vanliga fall är det ju mycket trevligt att bli raggad på. Det behövs ibland för att stärka egot, man kan känna sig lite snygg för en stund tills man går förbi spegeln igen i alla fall. Men den här gången, inte så mycket. Det var bara sliskigt och nästan lite obehagligt. JAg menar, där sitter jag i ett par baggyjeans, luvtröja, håret i striper, sönder snyten nos, hostar som något kört ner en raspfil i halsen på mig, febersvettig. Känner mig inte överdrivet sexig. På detta så sitter jag med ett sjukt barn dessutom. Ja, idag har jag verkligen tid för att bli raggad på. Vem fasen får för sig att ragga i en sådan situation, för inte sjutton lyckades han inbilla mig att jag var snygg. Jag är inte dum, vet hur jag såg ut i det läget, och inte var jag speciellt intresserad vilket jag trodde att jag visade...men icke...Fattar bara inte vem som ens kommer på tanken att ragga i ett väntrum på vårdcentralen???

Men jag antar att man får vara glad för minsta lilla intresse som visar sig, för hur attraktiv är man som snorig småbarnsmorsa egentligen.

Till något annat. Hur kommer det sig att mna får tillbringa fem min i väntrummet bland tidnngar, tv och leksaker, coh sedan 45 min i undersökningsrummet och vänta på läkaren??? Begriper inte detta. Då låg detta rum i direkt anslutning till väntrummet. Kunde vi inte lika gärna fått vara kvar där leksakerna var där jag kunde roa dotter hyfsat??? Förstår inte....

Jaja, soffläge innan jag somnar över tangentbordet, vore lite typiskt mig att komma till jobbet med alfabetet i pannan!

2 kommentarer

Petra Lindemann

02 Nov 2010 10:27

Nog för att du är trevlig i normala lägen och ibland när du lägger manken till skulle jag även vilja säga snygg..... Men killen måste varit desperat!

Frida

02 Nov 2010 20:07

Kan inte annat än att hålla med.

Hur mår min vovve?

Kommentera

Publiceras ej