Mysdag med mycket sömn

0kommentarer

Med mycket sömn menar jag inte på morgonen. Jag visste att detta skulle hända med att dottern började på¨dagis. Ungen har börjat bli morgonpigg....snark! Gått från att varit morgontrött precis som sin mor och far till att blivit en glad morgonpigg unge medans hennes föräldrar är som zombies. Kvart över sju idag....fy fasen. Lyckades ligga och dra oss fram till åtta i alla fall, nästan människa när man knallade upp.

Frukosten intogs framför disneydags med hela familjen. Väldigt väldigt mysigt måste jag säga. Dottern är ett stort fan av bumbibjörnarna, sepciellt musiken och vem är inte det?

Sen har både jag och dottern sovit middag, så skönt att man kan göra det. Dottern är ju sån att hon fortfarande sover i knappt tre timmar i stöten mitt på dagen. För en annan som är mer död än levande runt lunchtid är det guld värt. Så hon snarkar där uppe i sin säng, jag snarkar i soffan och sambon har fjärrkontrollen för sig själv. Alla nöjda och glada!

Eftermiddagen tillbringades hemma hos mor min, där det bjöds på underbart god mat och väldigt beska clementiner. Anledningen till denna festmåltid var att imorgon fyller mor min år, så Grattis grattis i förskott till dig! Trevligt var, önskar ibland man kunde göra det oftare, men tiden verkar aldrig räcka till ju.

Sambon har gått och lagt sig, skulle upp äckligt tidigt imorgon, typ halv fyra eller något usch och fy. Jag sitter uppe och elda så det inte är 10 grader imrogon bitti, har vi tur är det i alla fall 15 grader istället. Men detta elände som pågott i två och ett halv år är snart slut...männen med den magiska förmågan att fixa värme kommer om en vecka! Kan ni tro att de är välkomna eller!

Så nu ska jag ner till pannrummet, hoppas på att det är sista gången ikväll, i annat fall blir det sitta uppe en timme till och vara död imorgon...

Natti natti

Kommentera

Publiceras ej