Fredag

0kommentarer

Sicken undebar start på dagen. Vaknade vid kvart i sex som vanligt, tyckte det var lite kallt. Så knallar ner i pannrummet för att starta upp en brasa. Det visar sig att sam redan hade gjort detta för flera timmar sedan, så bra men varför är det fortfarande kallt. Jo, pannhelvetet kokar och inget vatten har förts över i acktanken...suck suck, rök överallt, vatten som sprutar...ville bara gå in och dra täcket över huvudet och låtsas att jag hade drömt de. Nädå, istället börjar jag skyffla ut brinnande vedträ ur pannan, i ett förösk att få den att lugna ner sig, inte enkelt kan jag säga. Jag stinker dessutom rök hela jag!!! Rörmockarna är här nu för att försöka lösa detta problem, nackdel, de har stängt av vattnet. Lite jobbigt när man är hemma en hel dag.

Just de, knallar upp, hör att dottern är vaken. Ställa sig att göra rökblandad välling, går upp och mata det söta lilla livet. Jepp, vem hostar och snorar som aldrig förr? Jo, dottern, så då blev det inget dagis eller jobb heller. Fasen, den här dagen kan ju bara bli bättre i alla fall!

Just de, jag är kissnödig och kan inte gå på toa, för vi har inget vatten, hur känns detta. Det kommer blir en jäkligt lång dag....

Kommentera

Publiceras ej