Alla helgons dag

0kommentarer

Idag har jag min mamma, och dottern varit på kyrkogården. Åkte i skymmningen så man får se alla ljus tända. Det känns så bra att kunna ta med min dotter dit, det gör det enklare på något sätt, för mig själv. Känns även som en chans att få visa upp mitt barn för de älskade som inte hann träffa henne. Fyra ljus tändes, två vid minneslunden och två vid gravar. Det vår så vackert att se alla ljus i mökret, det är alltid lite vemodigt att gå dit men denna dag på året är samtidigt lite mysig. Denna dag har många tankar gått de de som saknas, många minnen har jag gått igenom, både bra och dåliga. Det är tur att man i alla fall har minnen kvar.

Därefter har kvällen handlat om hemmalagad pizza, sockerchock hos dottern som nu äntligen har slocknat. För mig och sambon blir det en godiskskål framför tvn...skönt med sådana kvällar utan större tvång på att gå och lägga sig tiiiidigt....

Ha en bra kväll och skänk en tanke till de som saknas oss!

Kommentera

Publiceras ej