Märklig vecka

0kommentarer

jag har svårt att re ut det här med veckodagar känner jag. Ett tecken på att man inte längre är van att vara hemma antar jag, när man känner att det borde vara söndag idag...skumt.

En annan ovanlig sak är att sambon är och jobba ikväll och inatt. Känns mycket märkligt att sitta hemma själv en kväll, nog för att jag har att göra, det eviga jobbet här hemma tar ju lixom aldrig slut. Men det saknas trots allt något.

Tidigare under kvällen hade jag och lillhöna en härlig kväll tillsammans. Sällan nu för tiden vi får rå om varandra helt och hållet själva. Så den stunden njöt jag över. Aktiviteterna var att dottern jobbar på det här med att försöka gå, och min aktivitet var att fånga vältande bebis.

Annars har dagen spenderats i Växjö där vi träffade på Fia och Petra, det var länge länge sedan, och mycket trevligt att göra. Kände det imorse att det var bättre att fly fältet så sambon kunde få en sportslig chans att sova några timmar innan han skulle börja jobba. Och det kan ibland vara lite knepigt med den biten om inte dottern är på humör för att vara tyst. Går ju inte direkt diskutera med henne heller om saken. Så vi tog en liten roadtrip. Så idag har varit en riktigt härlig dag, lite känsla av att vara mammaledig igen!

funderar på om jag skulle sätta på en skräckis på dvdn...bäst att passa när man är själv hemma. Lilla höna sover ju sen länge, och är inget vidare kvällssällskap, och sambon hatar skräckfilmer...så det låter faktiskt som en god idé att göra ikväll.

Ibland känns tillvaron och livet ganska tufft, så fruktansvärt otryggt och man känner sig ibland som en dålig förälder som lyckats sätta sig en sådan här position, att man inte har ordnat saker och ting bättre och tryggare för sina barn. De dagar det känns så är ganska jobbiga måste jag säga. Idag är i alla fall en bra dag, och det är en himla tur att de dagar existerar med. Idag känns det ändå som det kommer att lösa sig, att situationen inte är så hemsk som det ibland känns. Allt kommer att lösa sig på något sätt, och att dottern faktiskt inte lider av våra ekonomiska problem överhuvudtaget. Det är inget som påverka henne, hon känner inte av otryggheten av att hennes föräldrar inte har fasta inkomster/arbeten. För henne är livet inte otryggt, och det är det enda som betyder något!! Som sagt, idag är en bra dag. Det här löser vi, vi kommer få de jobb vi vill ha, vi kommer kunna fixa drömhuset någon dag! Så det så!!

Nä efter lite normalt babbel från min sida så ska jag nog sätta på den där filmen innan klockan bli för mycket. Eftersom sambon jobbar natt så har jag en svag misstanke om att det faller på min lott att gå upp tidigt imorgon bitti och underhålla den lilla solstrålen :)

Kommentera

Publiceras ej