I'm Back!

0kommentarer

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev här, har faktiskt en bra ursäkt dock. Jag och la familia har varit på Malta en vecka. Förvisso hade vi dator där med internetuppkoppling, men jag hade faktiskt bättre saker för mig än att surfa på nätet, så illa är det.

Veckan har varit underbar kan jag ju i alla fall!! Skriver lite mer om semestern när jag har fått in fototna på datorn, så jag kan visa vad vi har pysslat med.

Vad som var skönt var att det gick alldeles utmärkt att resa långt med en liten, hon har varit en ängel hela semestern. Detta gjorde hennes mor och far väldigt lyckliga som var lite oroliga för hur det skulle gå. Det behövde vi dock inte vara!!

En sak som var väldigt häftigt var att komma hem och se att det är grönt ute!! Gud vad härligt. Där nere är allt sandfärgat, även husen. Det har sin tjusing med men det var härligt att komma hem till gräs. Man uppskattar verkligen svenska naturen när man har varit iväg en runda.

Hunden är även återlämnad, om än motvilligt tydligen. Men som sagt, jag gav familjen Lindemann ett erbjudande som de inte nappade på, så skyll er själva hahaha

Efter varit ledig nu i lite över en vecka var det ganska hårt att gå tillbaka till verkligheten idag igen. Saknade min lilla tjej när jag var borta, hade redan lyckats vänja mig av vid att jobba. Men det är ju för en god sak, typ ekonomi!

Uppdate på dottern då förresten, var ju ett tag sedan. Sovvanor är inte mycket att skriva om egentligen, hon somnar vid halv åtta på kvällen och vaknar halv åtta på morgonen ungefär, inga klagomål där, fortsätt gärna så! Jag skreiv ju för ett tag sedan att jag inte trodde att trollet skulle krypa ordentligt, får erkänna nu att jag hade fel. det tar emot, men visst en gång i livet ska väl även en perfekt människa som mig har fel. Hon kryper i alla fall nu sen ett par veckor tillbaka. Och tyckte vi att hon förflyttade sig fort tidigare så hade vi ingen aning om vad vi snackade om. Nu går det av rena raketfarten. Hon är överallt, pillar på allt som hon inte får, följer efter en genom huset. Perfekt tycker vi. Innan så gick jag framför henne och höll vällingflaskan framför hennes näsa. Hon kröp snällt efter in till soffan :) Hon har även blivit tuffare nu, vågar sig in i andra rum där ingen är, det vågade hon inte innan, vilket i efterhand var väldigt smidigt. Då behövde man inte vakta så mnycket, men nu jäkla är det jaga bebis på agendan halva dagarna!

Nähä, nu ska jag sätta mig och samla ork för att dammsuga huset, kan ju inte göra det längre när hon är här nere, storgråt och skrik blir resultatet om dammsugan låter. Alltså städas det kvällstid...men det är ju så jäkla tråkigt tråkigt tråkigt...

Kanske skulle ta lite saft och jordnötter istället?

Kommentera

Publiceras ej