Har tagit ledigt...

1kommentarer

...resten av kvällen nu. Tycker jag har varit ganska duktig idag, trots en smärre huvudvärk (som ev. kan bero på vin under gårdagen). Såg till att måla ett andra lager på spegeln och listerna idag med, hann ju aldrig med detta igår innan vi skulle iväg på konfirmation. Men jäkla vad snygg spegeln blev, helt otroligt vad lite färg faktiskt kan göra.

Trappen får vänta tills vi har fxat till trappstegen, så vi kan måla hela på en gång. Vilket känns tryggt, då behöver inte sambon oroa sig för vad han ska syssla med på dagarna...ligga med nagelfil och få väck pälsen från trappan är hans uppdrag den här veckan.

Visste ni förresten att babymonitorns användningsområde missbrukas grovt i det här hushållet. Tydligen används den till för att tjuvlyssna på telefonsamtal på övervåningen. Vad är straffpåföljden för ett sådant kriminelt beteende?

Sambon fick fisk på tallriken idag, hitlevererad av min mor. Tror ni någon har varit lycklig här ikväll eller! Fråga mig inte vad det var för fisk, för sådana saker är av mindre vikt. Det var fisk helt enkelt. Stackars karl får ju aldrig äta det. Har sagt de, vill han ha det får han laga det. Än så länge har vi inte ätit fisk...

näää....nu vet jag inte vad jag ska skriva längre, så jag skiter i det här och går och lägger mig och läser. Jepp, ni läste rätt. Min boklösa tid är förbi, prisa gud för detta! Det var inte mig det var fel på, det var boken, den var fullständigt värdelös. Lovar, det är mer intressant att läsa en pekbok. Men nu när jag ärnligen har gått tillbaka till tryggheten bland mina författare så är vi tillbaka i gamla spår igen. Det gillar jag! Har kännt mig lite vilsen ett tag, inte likt mig alls att inte ha tre böcker påbörjade, och läsa varje ledig sekund. Men nu så...

...så godnatt och läs så gott!

1 kommentarer

Mikaela - Mamma till Nova

11 May 2010 17:04

Hej! Vill bara tipsa om fyra tävlingar jag har igång just nu. Vinsterna är ett paket namnnappar,Haklappar med valfri text,Barnvagnsskylt och presentkort på Barnkalas.se på 150 kronor.



Kom gärna in och delta :)



Mvh // Mikaela



*Ps; Om du inte vill missa alla mina roligheter på bloggen får du gärna lägga till mig på bloglovin :)

Kommentera

Publiceras ej