Dagisplats då med

0kommentarer

Mycket som händer nu, inte nog med att jag ska jobba mera över sommaren (i alla fall), så har vi även fått bekräftelse på att dottern har dagisplats från och med 10:e aug. ahhhh det vet jag inte heller hur det känns. Eller jo det är klart det känns bra, men det innebär ju att hon inte är min lilla tös längre!!

Sen tvivlade vi i och för sig aldrig på att hon skulle få en plats heller, med tanke på att vi har anmält henne till en byskola med tretton barn mellan ett och sex år. Mitt ute i ingenstans ligger det!

Men vad sjutton är det fö jäkla papper som måste fyllas i då?! Fick dem idag och de ska vara tillbaka hos dem den 10:e. Det är ju för sjutton på måndag! Hur tänkte de då egentligen? Sen hänger jag inte alls med på alla uppgifter de ska ha. Jo jag förstår varför de ska ha dem, men jag begriper inte hur vi ska fylla i dem. Dels så vet jag inte om jag är ledig en dag i veckan till hösten igen, det påverkar ju både schema och lön. Sambon ska gå på timanställning till hösten, har ingen aning alls om hur mycket han kommer att jobba eller tjäna. Inte så lätt att fylla i skiten då! Så det blir väl sätta sig att ringa till dem på lunchen imorgon, och bara hoppas att de inte har lunch samtidigt som en annan...ska vi slå vad?

Nähä, om jag skulle ta och försöka se lite av skitfilmen som vi tydligen var tvungna att titta på. Så går det när man låter karlar välja fritt...

Kommentera

Publiceras ej