Borde man sova kanske?

0kommentarer

Har ju haft det lite lyxigt de senaste två dagarna. Har varit iväg på kurs och det medförde att jag fick sovmorgon båda dagarna. Härligt att få vara hemma och vakna med lilltösa. Istället för att gå upp vid sex gick vi upp vid halv åtta på morgonen, viss skillnad. Morgonarna har blivit den bästa tiden på dygnet nu, snacka vuxenpoäng där! Detta kommer ifrån den som helst sover till minst tio elva egentligen. Men på något sätt ar man vant sig vid att gå upp tidigt, sen ska jag erkänna att före sju är fortfarande mitt i natten. Men det tar sig i alla fall, om tjugo år till så kanske jag till och med går upp frivilligt vid sex. Men den tiden hoppas jag aldrig kommer! I alla fall, anlendingen till detta är då att det är mysigaste tiden med dottern. Hon är så glad och sprallig så det spritter i hela kroppen!! Däremot så är hon inte speciellt gosig på morgonen, hon arbetar för fullt från samma sekund hon slår upp de dära blå ögonen. Hon klättrar, nyps, gnager, rivs, klöser, skrattar, filinar, drar, rullar...ja allt man kan göra. roligt är det men inte gosigt. Idag klöste hon mig på näsan, mycket gulligt att koma till kursen med ett klösmärke på nästan, fortsätter hon så här tror folk snart att jag blir misshandlad hemma, vilket förvisso inte är alltför långt ifrån sanningen.

Men det är helt underbart att det händer ås mycket nu, det märks att hon verkligen vill gå nu, och det är skitkul. Så jag börjar misstänka att hon kommer nog aldrig lära sig att krypa ordentligt....

Nähä, mycket barnskriveri blev det idag, ska försöska komma på något roligt att skriva om imorgon, men känner mig inte överdrivet komisk idag faktiskt, så jag tar nog och gör dottern sällskap på övervåningen istället. Har ju äntligen kommit igång med läsandet igen och nu vet jag vad bristen på denna aktivitet berodde på. Var ju rädd en seukund att jag tappat intresset, inte har tid för sådant längre eller likanande, nepp, kass bok helt enkelt. Valde denna gång en bok från en författare jag känner till, och fast är jag från första sidan. Så den andra får helt enkelt återvända till bokhyllan för att samla damm tills nästa gång jag får för mig att påbörja den.

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej