Är det bara här?

0kommentarer

Alltså jag blir galen! Sen trollungen har lärt sig att stå i sängen så har kvällsrutinerna försvunnit fullständigt. Allt som jag var så glad för och kanske lite lite skröt om stämmer inte längre. Flickan som tidigare somnade på tio minuter, kunde ligga i stora sängen och gosa medans man läste en saga har blivit ett monster i stället! Ok, hon är ju glad förvisso, men i alla fall. Hon kan sitta här nere och vara sjukt trött, men så fort vi kommer upp och lägger ner henne i sängen blir hon klarvaken! Stora blå ögon som tittar på en med en illmarig blick....så istället för tio minuter tar det minst en timme...är det bara vi som har det så här nu???

En timme senare då....tar visst lite tid att skriva det här inlägget. Lillhöna fick ett bad här i mellan.

På lördag ska vi ju flyga, och vad har jag lämpligt dragit på mig då. Jodå ett virus i halsen som tydligen hänger ihop med örat. Har riktigt ont i mitt öra, och det känns ju lovande. Brukar få ont i vanliga fall när jag flyger, dt här känns ju inte som det kommer hjälpa. Snälla doktorn gav mig lite tabletter som skulle hjälpa till att lösa upp gången mellan hals och öra på lördag. Bara att hoppas att det hjälper...annars slutar det väl med att jag sitter där och lipar...

Har hunnit med en del idag faktiskt. Började rensa lite land och lägga småsten där det ska vara. Dottern hjälpte till med att äta jord och även försökte äta en oh en annan sten som hon hittade. Måttligt arg hon blev när jag inte tyckte det var en så bra idé att äta stenar...gav henne hundens vattenskål att leka med, och helt plötsligt var min ljuvliga dotter tillbaka och jag kunde fortsätta rensa rabatt en stund till.

nu slappar vi bara innan pärsen startar med att försöka få henne att somna. Nu låter det som jag klagar en massa, jag erkänner att det kunde vara värra. Hon kunde ju var fly förbannad och sen vakna nio gånger per natt. Men nä, hon vill bara leka så fort vi kommer till sängen, ch sen sover hon ju fortfarande hela nätter. Så klaga ska jag väl inte göra allt för mycket, men visst saknar man de timmar på kvällen som man kunde göra lite vad som helst i lugn och ro, det erkänner jag villigt!!

Nähä, dags att hindra dottern från att äta schampoo nu då....

Kommentera

Publiceras ej