Varför innebär inte en ledig dag att man är ledig?

0kommentarer

Förstår nte det här, nu när jag väl har en ledig dag håller jag igång som jag vore på jobbet. Jag kommer ihåg tiden i livet när ledig innebar att göra absolut ingenting eller precis vad man ville. Nu innefattar ledig alldeles för många måsten. Inte för att alla måsten är dåliga eller tråkiga, men det är så många bara, så man är ju helt matt när kvällen väl kommer.

Babysimmet avklarat i alla fall, och det går bättre och bättre för varje gång. Idag hoppade hon själv från kanten för första gången! Minnet är inget vidare nu för tiden...men jag har för mig att jag skrev tidigare om att tand tre och fyra var på väg, jag hade fel hur som helst. Det är de två men även tand nummer fem som är på g! kan väl i och för sig tycka det är smart av dottern att ta många på en gång istället för att sprida ut lidandet. Så smart tjej! Var även på bvc idag, hade ny sköterska. Jag är inte säker p att det var ett byte till det bättre. Innan vi kom dit var jag övetygad om att det inte kunde bli värre, är inte lika säker på den saken nu. Långrandiga och dryga människa får man ju leta efter, plus att hon talade till en som man vore en mindre vetande människa, typ en femåring. Men men. På alla frågot om dotterns utveckling kunde vi glatt säga jakande...ja och tjattrar och jollrar, och ja hon förflyttar sig, hon ligger inte stilla någonsin, hör bra bla bla bla allt det dära. Däremot så verkar tillväxten avta en aning, inte är hon stor min tös, men följer i alla fall sin kurva hfsat, gått ner lite på längd och vikt, men inte alarmerande i alla fall. Nu för tiden är hon 67,5 cm lång (då ljög jag inte allt för mcket i hennes pass!) och väger nu för tiden 8125 g, har äntligen passerat åtta kilos vallen. Ja, hon är inte en av de största precis, men vad gör det så länge hon mår väl.

har även hunnit med att rensa rabatten här hemma, kan väl säga att det behövdes. Och se där vad man hittar under alla löv, gräs och dylikt. Jo blommor som är på väg att säga goddag till våren. Mycket trevligt. Sen kan man ju fråga sig varför i hela friden e brännässla hade slagit bo i rabatten, och varför jag inte upptäckte den innan jag satte handen runt den. AJ AJ! Första gången det hände i år men med största sannolikhet inte sista gången. Men just denna nässla är nu för all framtid utrotad!

Har även hunnit med att titta på vilket staket vi ska sätta upp här hemma, har kommit på att det kan vara en god idé för framtida jagningar av dottern. särskilt eftersom vi har både en väg och en å bredvid trädgården. Känns ju lite onödigt att hon ska trilla i vägen eller bli överkörd av ån. Men herregud vad dyrt det är. Nog för att vi visste att dottern skulle bli en ständig källa till utgifter...men måste det vara såååå dyrt med saker. Tittade även på gunga att ha i trädgården, samma där, apdyrt! Så bara till att börja spara in på kattmaten eller något för att ha råd med sakerna.

Nähä, har ju en så kallad ledig dag så är väl bäst att sätta igång igen med kanske stryktvätten den här gången?

Kommentera

Publiceras ej