Våren är inom räckhåll känns det som

0kommentarer

Det där om att jag skulle ha en god natts sammanhängande sömn var visst bara ett önsketänkande. Dottern vaknade även denna natt runt ett tiden och trodde hon skulle få välling. Tji fick hon! Låg och lyssnade på henne när hon tjötade, var inte ledsen eller något. Så efter en kvart eller något (hade inte speciellt bra koll på klockan där, konstigt va?) somnade hon om igen. YES! Sen sov hon snällt till morgonvällingen och somnade än en gång snällt om.

Fattar inte vad den här kvällen har tagit vägen. Ska vi vara helt korrekta har väl kvällen egentligen tekniskt sätt bara börjat. Men för min lilla tjej så är det snart sängdags, och därefter går måtttabellen nu för tiden. När det är klart och hon sussar gott efter välling och saga är ju klockan helt plötsligt sent. Det innebär ju tyvärr inte att min kväll är slut, måste duscha, fixa matlåda, sortera tvätten och rasta en jycke. Låter kanske inte som så mycket, men det lovar jag att det är när man helst av allt vill krypa ner under en filt och titta på något dåligt program alternativt läsa en bra bok. Duschen är nog den största bedriften idag med tanke på att vi bara ha fesljummet vatten, så man drar sig för det!

Visst är det underbart väder nuf ör tiden?! Solen strålar, och det är varmt på dagarna. Men som en typisk svensk måste jag nog klaga lite i alla fall. Inget större problem dock, jag förstår även för att det ska bli vår måste snön smälta. Det är bra. Vad som inte är bra är att det då blir väldgt blött utomhus. Och när man upptcäker på förmiddagen att man uppenbarligen har hål i ena sulan på skon är det inte så trevligt. Hela dagen har jag gått runt med en plaskvåt fot...inget skönt! Va ngot stelfrusen om vänstra foten när jag kom hem! Så nu var det färdiggnällt för den här gången :)

Nu ska jag få på ennn liten tös sin pyjamas och tillreda en vällingflaska, sen knallar vi upp och läser saga!!!

Kommentera

Publiceras ej