Undrar om den här kvällen bjuds på lika många skratt som gårdagen?

0kommentarer

Man kan ju alltid hoppas på det i alla fall, och det verkar som det. Lite vin inhandlat, maten puttrar på spisen, alla på gott humör, jepp det blir nog en bra kväll det här med !

Lilla söta dotter har somnat för en stund sedan. Låg bredvid henne tills hon somnade, och jag har en fråga. Hur kommer det sig att hon gillar att gosa upp sig i min armhåla?? Verkar inte så mysigt tyckr jag, men hon älskar de!
Sen har jag även grunnat lite på alla förädrar som berättar om vad deras barn kan ohc inte kan, eller främst berättar de väl egentligen om vad de kan, och att oj vad de är tidiga med det och bla bla bla. Visst, jag skriver också om vad dottern hittar på och vilka nya saker hon lär sig. Men inte riktigt på det sättet tycker jag nog. Det är mest ett konstanterande för min sida, det är inte meningen att skryta om det. Så nu ska jag då berätta hhur det går här hemma nu för tiden. Dottern är snart sju och en halv månad gammal eller ung, beroende på hur man ser på saken. Hon kan inte krypa, och visar inga tendenser över huvudtaget att vilja göra det heller. Så i det fallet är hon inget A-barn, som en del skulle säga. Men å andra sidan, för att ett barn inte gör vissa givna saker inom en viss tidsram, är de mindre duktiga då eller? För min del tror jag itne att dottern kommer krypa heller, tror att hon hoppar över den delen mer eller mindre, och börjar gå direkt. Jag gjode så, även sambon min. Så vore det då så otroligt om även vår dotter gjorde likadant? Ibland blir man en aning trött på ala som frågar och kommenterar. har hon börjat krypa än? Men det borde hon ju ha gjort bla bla bla. Seriöst, spelar det någon roll egentligen NÄR hon kryper eller går? Jag är ganska säker på att hn inte kommer ligga som en strandad säl på golvet när hon börjjar första klass! Så det tar den tid det tar och jag anser inte att dt är något som borde störa någon, eller känna skadeglädje över heller.

Oj, det blev gnälligt det här. Inte riktigtt meningen, men så blir det ibland. Hur som helst, jag har världens sötaste tjej i huset och även hon kommer krypa/gå, men just nu så är det gåstolen som gäller, och där är hon snabb som fasen! Till hundens stora fasa kan tilläggas...

Nu ska jag ta kvällen, för nu är maten klar och gott sällskap väntar, sen ska dottern bada bubbelbad för första gången :)

GodKväll

Kommentera

Publiceras ej