Underbart väder

0kommentarer

Ja faktiskt. Jag har verkligen inget emot när det regna och är grått ute. Visst, man blir inte världens piggaste men vad gör det. För det första så försvinner ju snön snabbt när det regnar, och bara där är det många många plus i kanten. Sen, regn som smattrar mot rutorna är härligt. Man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte är ute och leker pedagogisk mamma. Det är helt ok att sitta inomhus och mysa istället!

hunden ska däremot få sig en långpromenad idag tror jag, var länge sedan. Efter det erkännande det så kan vi nog konstatera att mitt nyårslöfte gick åt skogen i år med. inte för att jag är förvånad, varför skulle det vara annorlunda den här gången? Varför bryta en tradition som funkar? Det som är illa är nog att jag inte har någon bra förklaring eller ursäkt till bristen på promenade och motion. Inte jstton kan jag skylla på snön längre, så det är nog helt enkelt enbart den gamla hederliga latheten som satt in. Men nu jäklar måste jag få tummen ur och göra något. Två månader kvar till semestr, och min mage är inte riktigt godkänd än. Har allt lite jobb kvar där att göra.

Nähä, nu är det dags att busa lite med sötungen! Känns som man missar ås mycket när man är borta på dagarna, och det gör jag väl med på sätt och vis. Så jag försöker ta igen så mycket som möjligt på kvällarna istället!

Kommentera

Publiceras ej