Inte en speciellt produktiv dag

0kommentarer

Men å andra sidan, måste alla dagar vara produktiva. Kan man inte bara få vara någon dag, njuta av att man faktiskt har det bra. Det tycker jag, och det är precis det vi gjorde idag. Har varit ute och gått en massa idag. dottern älskar sittdelen på vagnen, så det är riktigt roligt att vara ute och gå. Att solen skiner och att man faktsikt träffar på asfalt ibland bidrog helt klart till nöjet. Var hemma hos mor en runda, tiggde till oss lite mat, mycket gott, något med någonting som hette samba olek? Gott var det hur som helst. Knallade därefter för att ge dottern lite kvällsmat. Det var popluärt med tanke på att hon vägrade mellanmål tidigare, enda som slank ner var ett smörgåsrån. därefter blev det bad i baljan tillsammans med ankorna. Ja, dottern badade alltså, vi sjöng mest och fjantade oss. Idag har även nya kvällsrutinen införts med väldigt lyckat resultat måste jag säga. Det innebär att först får dottern sin välling i mitt knä, därefter knallar vi upp och lägger oss i vår säng (jag och dottern, det är min grej det här), där bäddas hon ner under mitt täcke tillsammans med kaninen, jag kryper ner bredvid och där har vi sagostund. Första boken vi i den här nya rutinen blev Mio min Mio. Hann läsa åtta sidor innan dottern hade däckat. Som sagt va, fungerade mycket bra och var väldigt väldigt mysigt. SÅ det här är nog min stund tilsammans med dottern i framtiden misstänker jag, hoppas i alla fall det!
Dessutom är det ävl mitt försök till att göra dottern till bokmal ;)

Har även hunnits med lite brädspel för mig och sambon, jag vann!! Bara så ni vet! Nu om en liten stund, om karln bara kunde lägga ifrån sig takräckerna ska vi kolla på film. Tänkte iv skulle påbörja Stieg Larssons triologi...hört mycket om den, så det ser vi fram emot.

Som en del antagligen redan har märkt har antalet inlägg under veckan minskat en aning, till skillnad från vad det har varit. Enkelt anldening till varför det blivit så, har ju som sagt va börjat jobba. Kan just inte sitta och blogga på jobbet, har inte riktigt den typen av arbete. Men jag har som mål att alltid skriva minst ett inlägg per dag, och hinner jag eller för den delen, har jag något intressant att skriva försöker jag hinna med fler. Det är ju så trots allt, att man har ju ganska många andra saker att hinna med nu för tiden, roliga saker förvisso!

Nu börjar det visst svamlas igen, så bäst att jag slutar innan det spårar ur.

GodNatt

Kommentera

Publiceras ej