Halva veckan avklarad

0kommentarer

Tänker nu gnälla på något som man inte borde gnälla över. Jag var ju ledig igår, det har medfört att det har kännts som måndag idag. Nu är det ju väldigt positivt att det är onsdag, alltså snart helg igen. Men för min del så har det känts som måndag hela dagen, vilket har gjort att den mentala statusen hos mig har varit måndagsblues. Inget bra! Som jag sa, jag gnäller fast jag inte borde!

Har varit duktig ikväll. Sorterat frysen, upptcäkte att det är något man kanske ska göra lite oftare. Hittade fyra limpor bröd! Fem kilo blandfärs! Några exempel bara. Så nu är lite slängt, sådana saker som jag misstänker har legat i frysen sen vi köpte den för två år sedan. Allt är sorterat, så nu är det lätthanterligt igen och vi vet faktsikt vad vi har hemma. Så nästa gång vi storhandla behöver vi kanske inte köpa en till falukorv, eftersom det ligger tre i frysen...

På tal om annat. Det har blivit otroligt enkelt att lägga dottern nu för tiden. Välling i knät vid kvart över sju ungefär, sen upp till sängen och läsa saga. Sen sover hon efter tio minuters högläsning. Så enkelt! Har ingen aning om hur detta gick till. Har en svag aning om att det här kommer hoppa upp och bita mig i häcken senare. Men jag passar på och njuta av den här tiden. Men varför i hela friden vill hon somna med sin näsa upptryckt i min armhåla??? Det är väl ändå på gränsen till äckligt!

Nu säger jag GodNatt till folket!

Kommentera

Publiceras ej