Första lediga lördagen i mitt yrkesverksamma liv

1kommentarer

Och jäkla vad den hittils varit produktiv. Det hjälper ju till att man är uppe klockan sju på morgonen. Det har ju mer eller mindre aldrig hänt innan dotterns intåg i vårt liv.

knallade hem till mor min på morgonen, tänkte iv skulle testa sittdelen och så kunde även jag passa på att duscha i riktigt varmt vatten. Det är en lyx nu för tiden ska ni veta! Provåket med sittdelen gick la sådär. Dottern klagade förvisso inte speciellt mycket, mer jag som inte är riktigt nöjd. Hon är ju förvisso lite liten än så länge, men ligga i sittdelen funkade ju med. Men selen som hör till var ju fullständigt korkat designat. Du kan bara ställa in en av remmarna?! SÅ när den var på längsta så höll jag på att få dottern att kräka upp frukosten. Inte bra! Undrar då, min bebis är ju inte en av de största direkt, snarare lite på andra hållet. Hur är det då tänkt att den ska fungerar överhvuudtaget? Jaja, det gick ju bra utan den med...

På något märkligt sätt hamnade vi i Värnamo efter ett tag. Vi gick dock inte dit utan åkte faktiskt brum brum hela vägen. Lyckades inhandla lite mera böcker, smusslade in dem dock. Sambon tycker inte jag behöver fler böcker, och jag hävdar att det inte kan bli för ,många böcker, bokmal som jag är! En massa sommarkläder bidde det till dottern och ett par byxor till mig.

Vi tänkte vi skulle ha filmkväll idag...synd bara då att vi inte kunde komma överrens om vilken film vi skulle se. Så det slutade med att sambon sätter sig i bilen för att åka till byn och inhandla någon. Gud vet vad han kommer hem med. Kan tillägga att så som jag är med mina böcker är han när det gäller filmer, så det går nog på ett ut i sista änden...

Nähä, dags att börja förbereda tacon då kanske, lika bra att passa på medans lillan sover.

1 kommentarer

Marie

07 Mar 2010 09:14

Var gärna med i tävlingen på min blogg, du tävlar om en röd "hopp" ren för barn :) Kram!

Kommentera

Publiceras ej