Filmkväll

0kommentarer

Tillbringat en hel dag på diverse olika möten, inte det roligaste i världen men hör väl till. Skönt med det var dock att jag var hemma en timme tidigare än vanligt. Så fick i alla fall lite extra tid med dottern under eftermiddagen. Är så himla kul att se att hon blir så glad när man kommer hem. Känns bra att vara lite saknad faktiskt! Höra hennes glädjetjut när man kommer hem kan jag leva på resten av veckan, värmer hjärtat bra! Skrev ju tidigare om hur det varit väldigt dåligt med bokläsande på sista tiden. Finns ytterliggare en förklaring till detta har jag upptäckt. Dotterns säng står vid min sida av sänge, så det slutar varje kväll med att jag ligger och tittar på dottern när hon sover sött istället för att läsa. Inte för att jag klagar överhuvudtaget, det är bland det mysigaste som finns. Höra henne ligga där och småsnarka och röra sig i sömnen. Vem behöver en bok då?

Har förresten haft ett allvarligt snack idag med dottern. Det här med att hon vaknar stup i kvarten hela natten nu för tiden. Misstänker att det kan bero på lite drömmar förvisso. Men helt ärligt, när hon har vaknat för sjätte gången samma natt så bryr man sig inte speciellt mycket om anledningen till det. Utan det är SOV DÅ! Men vi har snackat allvar hon och jag. Och vi var överrens om att den här närmsta natten ska vi sova gott allihopa och HELA natten! Tyckte jag var en bra överrenskommelse :)

Ska kolla klart på filmen nu, om jag inte somnar i soffan först vill säga. Skulle ju inte vara första gången direkt. Sova det behöver jag, har inte sovit ordentligt nu på två nätter, det är lite för mycket eller för lite, hur man nu vill se det. I morse hade jag egentligen behövd tändstickor för att hålla ögonen öppna på väg till jobbet.

Så jag säger natti natti nu!

Kommentera

Publiceras ej