En riktig helg...wow

0kommentarer

Hade faktiskt glömt bort känslan av att ha helg. Det är en speciell känsla när man jobbar, och det börjar närma sig fredag eftermiddag, och man får snart åka hem. Svårt att beskriva, men visst sjutton är det en härlig känsla, alla som jobbar veckojobb känner nog igen den känslan. Det är nog i alla fall fyra år sedan sist jag kände den här känslan. När man har varit mammaledig har man ju kasst sagt inte haft några helger, då alla dagar egentligen är densamma. SKillnaden är väl att det är en extra vuxen hemma på helgen, men bortsett från det så är det ingen större skillnad. Innan dottern föddes pluggade jag i tre år, hade föreläsning kanske två gånger i veckan. Alltså blev det ingen speciell fredag eller helgkänsla å heller, eftersom man var ledig även mitt i veckorna.

En annan sak jag har tänkt på under veckan. Eller ja, det är väl ganska många saker som har snurrat i skallen, men det får man ju på köpet med ett helt nytt jobb. Det jag dock tänkte lite mer specifikt på den här gången var ens egna förväntningar inför att börja jobba. Jag hade till exempel förväntt mig att jag skulle längtat hem mer, att det skulle vara jobbigare att vara borta från dottern. Nu påstår jag inte att det inte har varit jobbigt, för visst har det de. Saknar henne varje dag jag är borta! Men jag upptäckte däremot att jag hade saknat den sociala kontakten med andra människor. Den får man inte på samma sätt när man är hemma med barn, man missar en massa, på gott och ont nartuligtvis. Skulle för allt i världen nte bytt bort den tiden jag hade hemma med dottern! Men samtidigt är det även väldigt kul att få den sociala vuxenkontakten igen. Den hade jag saknat, det ska jag villigt erkänna. Jag var bara inte medveten om att jag hade saknat den så pass mycket, som det till slut visade sig under veckan. Så sammanfattningsvis kan man nog säga att jag faktiskt trots allt är nöjd med min tillvaro nu. Det känns bättre än vad jag hade trott.

Kvällen då. Sambon jobbar natt, mötte han i dörren för avlösning i eftermiddags. Sådär lagom kul nu när vi väl kunde haft en hel helg ihop för första gången på två månader. Men sådant är livet ibland, pengarna behövs. Kvällen blev trevlig trots det. En kompis dök upp här med pizza, oj det var uppskattat. För helt ärligt, hur kul är det att laga mat till en person? Så vi satt och tjötade, han drack två öl och jag ett glas vin (nästan lite berusad ju! ) sen blev det Solsidan på tv.n En perfekt kväll med andra ord.

Dottern har ju sina tider hon följer slaviskt, välling kvart över sju och sover kvart i åtta! Smidig unge måste jag säga. Alla tider hålls under dagen, ett barn med väldigt tydliga rutiner. Har ingen aning vad det kommer ifrån, för inte är dt vi som har kämpat med att införa några sådana. Men klagar gör jag inte...eller ja det återstå att se imorgon bitti, hänger helt och hållet på när jag går och lägger mig och när hon vaknar. Så återkommer nog om den saken!

Nu ska jag äta upp min chips och sedan gå och lägga mig. Ha en trevlig kväll allihopa!

Kommentera

Publiceras ej