En kopp te och två smörgåsar

0kommentarer

Det är vad vi sitter och smaskar på här på kvällskvisten jag och sambon. Dottern sover sedan länge efter en mysig sagostund tillsammans med sin mor.

sambon ställde en fråga tidigare, och jag blev helt plötsligt lite osäker. han undrade om Peter Swartling, ni vet han i Idol och nu Stjärnkockarna tidigare har varit porrstjärna? Och jag har ingen aning, försökte googla lite, för nartuligtvis blev även jag lite nyfiken där, men hittade ingenting om det. Men jag är dock inte övertygad. Är det någon som vet sanningen om Swartling, har han eller inte har han varit en porrstjärna. Sambon kommer bli tacksam för svar där.

Finmotoriken har äntligen börjat utveckla sig hos dottern. Istället för att försöka gripa tag i allt med hela handen, och oftast missar grovt. Detta gör hon samtidigt som hon slänger sig handlöst framåt, bakåt, åt sidan, neråt. Nu har hon börjat känna efter...till en början med pekfingret. Detta är mycket positivt till viss del för oss. Tidigare, till exempel jag då, har hon då helt appråpå fått tag i min bröstvårta, tidigt på morongen eller på kvällen, när vi har gått och lagt sig kanske jag ska säga. Brukar faktiskt inte gå runt barbröstad här. I alal fall, tidigare har hon då fått tag i den, och med hela handen greppat och vridit, AJ!!! Det har tack och lov slutat nu. trodde den tiden var förbi, och det är den nog med, men tyvärr har den då ersatts med ett nytt beteende. Som sagt nu petar hon och känner sig fram. Har man då glömt klippa hennes naglar innebär det att hon ligger och river och klöser en istället. Inte mycket bättre! fortfarande AJ! Så då är frågan, antingen klipper jag naglarna på henne för att slippa detta obehag eller så får hon sova med tumvantar. Vilket funkar bäst?

Nackdel med vår. Jepp tänker gnälla på vädret. Visst, det är underbart att våren är på väg, snön försvinner, djuren kan skita utomhus igen utan att drukna i snön. Nackdel. GRUS överallt!! Jag menar verkligen överrallt. De släpar in så mycket skit så det är löjligt. SKulle kunna damsuga sju gånger per dag, men jag är inte säker på att det egentligen skulle göra någon skillnad. Nackdel nr 2: Extra husdjur! Våren innebär även att katterna släpar in en massa möss i huset. Årets första bidrog kattungen med, snällt av honom. Så helt plötsligt var det tre katter, en hund och två vuxna människor som jagar denna stackars mus i hela huset! Sicken syn. Dottern satt på filten och bara tittade, vill nog inte veta vad hon tänkte när hon såg detta kaos!

Jaja, nu skall hunden få sista kvällspromenaden, sen tänker jag fasen lägga mig i sängen och LÄSA!

GodNatt

Kommentera

Publiceras ej