En härlig dag att varit ledig på

0kommentarer

Det har varit en helt underbar dag ju! förivsso kallt som satan när vi vaknade, så helt uppenbart är inte vintern riktigt klar med oss än. Men att det var kallt kunde jag bortse ifrån, kunde till och med bortse att dottern ville leka vid kvart i sju för SOLEN sken!!! Hade nästan glömt hur underbart det är med solen...Njutit har jag gjort idag.

En sak jag har funderat på idag. Är det bara jag som tycker att eftermiddagarna är vädigt låååånga nu för tiden?? Har kommit på att min kropp har inte ställt om sig från avsaknaden av mökret. Jag är fortfarande inställd på att vid tre halv fyra ska det vara becksvart. Det innebär nu att kvällarna är jätte korta, helt plötsligt är det jätte sent fast det känns som tidigt...weird...

Åter till ämnet då, en härlig dag var det ju. Dagen började som sagt va med en dotter som var uppe med tuppen. Kan då meddela att det var inte hennes föräldrar. Vi försökte övertala och hota henne, men inte sjutton hjälpte det. Lyckades dra på det en liten stund i alla fall, så till en början var vi nog mer döda än levande, men som sagt va, det ändrades fort när man upptäckte den stora gula saken på himlen. Var först lite osäker på vad det var för ljust sken utomhus, inte van vid att se sådana saker längre. Efter lite dividerande kom vi fram till att det nog trots allt var den mytomspunna solen som hälsade på. När vi var färdiga med att förundras över denna händelse packade vi in oss i nya bilen (var ju tvungen att provåka), för att åka till badhuset. Ella ja, sambon fick inte följa med, han blev skickad till macken för att fylla dunkarna med diesel, någon nytta ska han väl göra. Efter en härlig stund i badhuset handlade vi lite mat, sen hem coh tillagade maten. Det var gott förresten för den som är intresserad. Dagen har även tillbringats en del utomhus, bäst att passa på, ingen som vet hur länge besöket från solen vara. Dottern sov dock, så hon missade eftermiddagen, helt färdig efter badet.

Nu blir det matkoma en liten stund tror jag innan det är dags att väcka dottern...hon boirde ha ätit kvällsmat för en halvtimme sedan, är det bra eller dåligt? Jaja, det är ju inte jag som är föräldrarledig, altlså inte jag som får sitta uppe med en pigg dotter ikväll ;)

GodKväll på er ifall vi inte hörs mer idag

Kommentera

Publiceras ej