En grymt tidig morgon

0kommentarer

Och dimmigt är det som fasen ute, ser ju knappt en meter framför tån. Dotter ville ju upp tidigt idag, inte för att det egentligen är speciellt ovanlgit längre, men det hindrar ju inte mig från att vara trötter. Vetskapen om att hon vill gå upp tidigt medför inte att jag går och lägger mig tidigt. Inte en speciellt bra kombination med andra ord. Ska väl förvisso inte gnälla för mycket, hon sover ju trots allt nonstop nu för tiden, vaknar inte ens för välling. Men vart kommer den här morgonpigga genen ifrån? Det är då inte från mig eller sambon, så den som knner sig skyldig till denna hädelse är mer än välkommen att träda fram! Förresten så tycker jag att jag är en väldigt snäll människa som ger sambon sovmorgon på min lediga dag. Men att han ska ge tillbaka med samma mynt senare i veckan, min tur att sova på fredag då!

På tal om annat, dottern bet mig idag, inte speciellt ovanligt det heller. Men tycket nog att det gjorde lite mer ont än vanligt. Och se på den, två nya tänder är på väg att titta fram! Förklarar ju den saken. Så nu kan hon nog snart tugga köttbullar med!

Om man kanske skulle ta på sig lite kläder, nog för att min morgonrock är himla stilig, tror ändå att en del skulle titta lite konstigt på mig när det är dags för babysim. Där hade ni förresten halva min dag, därefter blir det bvc, sen någonstans mitt emellan eller på tvären för den delen ska jag hinna med stryktvätten som ligger spridd över halva huset och för sjutton lägga upp kort, om jag inte glömmer igen. Börjar misstänka att mitt minne försvann fulständigt sen jag började jobba. Kommer inte ihåg någonting längre...otäckt!

Just de, frukost med, hungrig är jag. Kankse märks med tanke på vilka sammanhängande meningar som skrivs för tillfället, så ä det med en trött mamma med dåligt minne, inte heller en bra kombination. Jag ser inte dottern längre, misstänker att hon är bakom tv-bordet, här massa märkliga saker därifrån, låter som saker och ting håller på att förflytta sig från bordet till dotterns hand! Borde ju då förståss kolla upp detta innan hon förstör alldeles för mycket!

See ya

Kommentera

Publiceras ej