Denna dag går inte att beskriva med ord

0kommentarer

Fick ett önskemål om fler bilder på bloggen. Och jag håller med fulständigt, men anledningen till att det blir lite torftigt är att vi ha ett väldigt väldigt slött internet, vilket medför att det tar ungefär en timme att ladda upp tre kort. Men jag lovar att under helgen skall de allt dyka upp lite nya bilder här!

Någon som såg tv4 nyheterna igår kväll? Herregud, det var lätt veckans roligaste. Vet inte vad hon heter, men det var en äldre tant i väldigt vitt hår som uttalade sig om män och barn. Enligt henne så skadar sig fler barn om de är hemma med pappa istället för mamma. Hon tyckte att ingen man skulle lämnas själv med ett barn under tre år, utan att det var en äldre kvinna med. Detta är ett exempel på alla dåraktigheter hon utryckte. Ska man nu gå på hennes linje så måste jag vara världens sämsta mamma som har lämnat min lilla gris med sin pappa när hon är så liten. Fast å andra sidan hade det nog inte gjort någon skillnad om jag vart hemma, tror inte jag går under "äldre kvinna" än, så jag är nog inte heller lämplig. Ett mirakel med andra ord att dottern inte har skadat sig ännu!! Jäkla vad vi skrattade här hemma när vi såg detta, nästan så man började funderar på om det var första april i förskott?!

Det är löjligt hur mycket man hinner med nu för tiden på dagarna när man är hemma. Kan förvisso bero lite på att man har en dotter som vill upp vid klockan sex hälften av dagarna. Och utav någon märklig anledning lyckas tydligen alltid de dagarna infalla samtidigt som min ledighet, begriper inte detta. I alla fall, klockan är nu ungefär ett och jag har hunnit med en långpromenad med jycken, duscha, göra mig anständig, besöka vårdcentralen (fabror doktor var snäll idag), handla mat, hämta ut nytt pass, slänga mat som en kinkig dam inte ville äta, slänga vissna blommor, diska upp ett berg av disk och slänga förra årets utomhusblommor! Tycker jag vart duktig faktiskt! En tråkig sak kvar dock, någon kattjäkel, vet inte vem, har vält ner en kruka från fönstret. SÅ det ligger jord, sten och så kallad blomma för att inte tala om kruksplitter i hela rummet. Snällt av katten! Så man undrar om han visste att jag skulle iväg och inhandla lite nytt att plantera imorgon?

Så fort lilla damen bestämmer sig för att vakna ska vi ta ytterliggare en promenad i fina vädret, bäst att passa på innan den regninga svenska sommaren dyker upp.

Vi har ju nu gått över till ved igen, innebär att man måste elda för varmvatten. Men vem fasen orkar göra det när det bara ska diskas. Så jag kokade vatten på spisen för att kunna utföra denna husmoderliga syssla. Är det då så smart att hälla ut hälften av innehållet av den bubblande vätskan på sin egen fot? Kan medela att det gjorde ont och min fot har fått en härlig nyans av stoppljusrött. Ska väl vara tacksam för att dottern eller något djur inte var i närheten i alal fall. Men det är trots allt fascinerande att man fortfarande blir förvånad över sin egen dumhet och klantighet! Vad är det för gener jag för vidare egentligen????

Nähä, upp och väcka damen för nu vill jag gå ut, hon får allt sova vidare i vagnen istället. Hemsk jag är!

bye bye

Kommentera

Publiceras ej