Dåligt

1kommentarer

Så mycket är dåligt av mig just nu. Har inte lagt upp några bilder som jag lovade, och komer inte göra det idag heller. Resten behöver vi inte gå in på just nu!

Hemkommen efter kalas hos kusin vitamin som fyllde byxmyndig. Grattis Kasper!!! Hurra hurra!!

Sambon var så söt idag. Han var så himla lycklig över att han hade fått sovmorgon idag. Dottern sov tydligen till kvart över sju. Men lyckan ersattes fort till besvikelse när jag meddelade honom att vi faktiskt ställde om klockan igår. Vilket då innebar att dottern egentligen vaknade vid kvart över sex, alltså fullständgt normalt för henne. Rätt tragiskt egentligen hur vi människor är styrda efter klockan, hur fort vi anpassar oss efter vissa specifika klockslag. Till skillnad från bebisar, som inte kunde bry sig mindre om vad visan står på. De går efter sin inre klocka, vilket på något sätt verkar ganska behagligt. Inte annat än att man kan känna lite avundsjuka mot det!

Inatt sov jag på en madrass inne i dotterns framtida rum, som för tillfället är en byggarbetsplats. Då kan man ju fundera på varför i hela friden man väljer ett sådant alternativ när man har en väldigt bekväm och skön säng i sovrummet. Jo, i söndags var vi ganska trötta här hemma utav anledningar i inte behöver diskutera, hur som helst, det innebär att jag ville verkligen ha en god natts sömn igår, speciellt eftersom man var tvungen att gå upp en timme tidigare. När sambon drar igång sågverket inser jag det omöjliga. så istället för att ligga och slå på honom, vilket jag i vanliga fall skulle gjort. Det skulle dock inte ge mig mer sömn. Så istället var jag lite smart för en gångs skull och gick till ett annat rum. Trångt var det fortfarand eftersom alla djur följde efter mig in dit, och mardrömmar hade jag hela natten. MEN jag fick i alla fall sova alla timmar i ett sträck. Guld värt!

Tycker våra djur kan sluta släpa hem nya husdjur. Om inte annat kan de väl i alla fall ge sjutton i att bloda ner överallt!!!

Nu tänker jag slöglo en bra stund på tv, sen ska jag krypa ner och längta till min lediga dag imorgon. Vilket förvisso inte kommer innebära slappa framför filmer hela dagen, som det gjorde förr i världen. Men det gör inget, för nu kan jag ju tillbringa en hel dag med sötnosen! Ska dessuto bli intressant och se hur mycket hon har vuxit sen sist vi var på bvc, något säger mig att hon inte direkt är en tjockis...

GodKväll

1 kommentarer

Petra Lindemann

30 Mar 2010 12:23

Har varit dålig på att läsa bloggen på ett tag. Har tyvärr inte funnits tid. Men nu är jag uppdaterad.

Att fylla 15 var nog jobbigt tror jag. Familjen hade mycket svårt att komma upp idag. Kasper har dessutom ont i halsen. Inget kul, speciellt inte med tanke på att det är påsklov nästa vecka.

Tror nog att de kommer att vara nöjda på BVC idag. Den lilla sötnosen är alldeles lagom. Var glad för att det inte är hunden eller de andra djuren som kollas lika ofta. Skulle nog kunna bli en och annan rolig kommentar på dem. För övrigt är fyrfoting varmt välkommen när han känner för det. Det saknades något igår......

Kram Petra

Kommentera

Publiceras ej