Dagen började kasst men slutade bra

0kommentarer

Inte ofta det blir på det sättet. Oftast brukviar hela dagen gå åt skogen om den börjar dåligt. Jag var dock helt övertygad om att det skulle bli fullständig katastrof idag. Natten har ju varit si så där kan man lungt säga. En liten dam i huset hade inge lust alls att sova i sin säng, eller allra helt inte sova alls. Så timmarna man sovit sammanhängande inatt är ju lätträknade. När väckaklockan ringde var jag helt övertygad om att jag ställt den fel, för inte sjutton kunde det redan vara morgon. Men jodå det var det. Nästa smäll, tittar ur genom fönstret och ser att det har snöat! WHAT!?!?!! Så idag fick man skrapa rutorna igen....suck. Trodde verkligen att den här vintern var över nu!!

I alla fall, dagen blev ju fatiskt bättre med tiden. Slutade med att jag faktiskt har haft en helt ok dag på jobbet!

Förresten...jag har en helt ny telefon, den är väldigt nice and shiny!!!! Gillar starkt! Inget speciellt med den, har inget som den gamlaa inte hade, inga moderna finesser, men den är ny och glänsande!!!

Passen är även de beställda nu. Och en sak är säker, det är att ingen i den här familjen är fotogeniska i alla fall. Jag ser ut som en mupp! Hon frågade om jag ville ta ett nytt kort, bara det är väl ett säkert tecken på att det inte blev så bra. Men jag konstaterade ganska fort att det blir nog inte bättre än så. Uppenbarligen har jag stora problem att titta in i en kamera, min blick är fäst på något trevligt eller ingenting alls vid sidan om kameran, som vanligt då. Dottern, ja det var intressant i sig att få henne att överhuvudtaget ha ansiktet vänt mot kameran. Ett par leksaker senare så gick det, men även hennes blick hittade något intressant att titta på. Så nu för tiden går vi nog under familjen mupp! Passen är i alla fall beställda....skönt det!
undrar över en sak däremot. Nu för tiden gäller ju alla pass fem år oavsett hur gammal man är. Positivt för mig då, BARA fem år kvar tills man kan försöka få ett pass som itne får passkontrolanterna att rygga undan. Men hur är det egentligen tänkt för små barn. Dotterns pass kommer som sagt va gälla i fem år. Men jag skkulle vilja påstå att hon om fem år ser ganska mycket annorlunda ut jämfört med nu!? jaja

Nu kom mor min på besök, bäst jag släpper in henne då!

Kommentera

Publiceras ej