Tomatplanta

1kommentarer

Eller det är ju två faktiskt, men blev lite osäker på hur sjutton man böjer det ordet i pluralis?

Hur som helst, när jag kom hem idag har snälla underbara sambon varit på blomsterlandet, vilket i sig är en fullständigt sensation då han inte tycker om det stället. Och speciellt inte när jag åker dit för det brukar bli liiiite dyrt innan jag är klar. Grejen är den att jag har inte planterat en enda blomma utomhus än, och det är en fullständig katastrof! Så i alla fall så hade han kommit hem med två styckten tomatplantor (?) och tre pelargoner i olika färger å jag kan plantera lite. Mycket kul!!!

Ska förvisso dit igen i helgen tänkte jag och handla blommor till alla krukor utomhus, så det äntligen kan bli lite sommarkänsla här på landet.

Men nu kommer min fråga, dessa tomatplantor då ska ju planteras så klart. Är det någon som vet hur, var och allt det där. Är det något speciellt man måste tänka på när man har sådana saker??

När lilla trollungen har kommit i säng så är det jag som knallar ut och planterar lite :)

Så på tal om det är det dags att fånga in vildungen och byta om till pyjamas och äta välling...

1 kommentarer

wilma

01 Aug 2010 11:36

Gud vad söt lilla "busfröet" är!!

Hon ser ju ut att trivas i alla fall ;)

Kommentera

Publiceras ej