Regn regn regn

0kommentarer

Verkar ju aldrig sluta, nu tycker jag förvisso att det är rätt mysigt så här med, men det hade kunnat vänta till hösten istället. Nu vill jag BADA!

Mina föräldrar håller på att bygga ut, har en presenning som tak på en del av huset, inte bra. Nu har de inget tak längre...så dumt så dumt. Sambon är borta och hjälper till, bara att hoppsa de hittar någon bra lösning på detta, med tanke på att det inte ser ut att sluta regna än på ett par månader.

Fick en så kallad komplimang förra helgen av grannen (har sommarstuga bredvid oss).
granne: Har du gått upp i vikt?
jag: tackar för den
granne: men det klär dig, innan var du mager
jag: mycket tveksamt

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Har något svårt att acceptera att jag har lagt på mig en del kilon igen. Jag vet ju varför, rör mig inte ens i närheten av lika mycket sen jag började jobba. Men jag har verkligen väldigt svårt att tro att det skulle klä mig, och mager var jag verkligen inte. Då är hon blind!

Jag har haft många funderingar och tankar senaste tiden, även en del avundsjuka. och det är verkligen inget jag är stolt över. Jag vill så mycket men inget är möjligt, och antaligen inte på många år om än någonsin. Och det ena leder till att det andra inte fungerar och så vida. Det var ju inte så här det skulle vara....känns ibland som vi har satt oss i en rävsax som är stört omöjlig att ta sig ur. Nu vet jag ju att det mesta löser sig med tiden, men de tär det jag är orolig för, att den tiden kommer dröja väldigt väldigt länge. Men det är idag, imorgon kanske det är en bättre dag med tankarna?

Elda elda gör jag nu för att vi ska kunna dusch ikväll, vet dock inte hur meningsfullt det är då det oftast inte blir varmt vatten i duschen i alla fall. Men duscha skall det, har ingen lust att stinka som en skunk. Så i annat fall får det bli en väldigt snabb men effektiv dusch! Sambon behöver direkt inte oroa sig för att jag slösa på vattnet här hemma!

Förresten vet ni, jag har världens underbaraste dotter! Hur hon sträcker upp armarna mot en, det får en ju en att smälta fullständigt!! Igår förresten sov dottern för första gången någonsin i vår säng. Inte hela natten förvisso; men det har varit ett par nätter nu där hon har drömt mycket mardrömmar; och igår kunde hon bara inte somna om i sin säng. Så jag plockade upp henne så fick hon somna mellan mig och sambon. Efter en stund bökandes somnade hon PÅ mig! Då jag tycket detta var något obekvämt om än mysigt (hade gärna fått sova hela natten bredvid mig, men inte på), så la jag över henne igen när jag var säker på att hon sov djupt. Sen sov hon hela natten. Inget kul med mardrömmar...men vi fick ju en extra chans att gosa en stund i alla fall!

Nä, nu ska jag in i duschen....brrrr.....
Sen upp till sängen och fortsätta på min bok, har äntligen hittat en bok som verkligen fångat mig fullständigt, längtar varje kväll tills jag får krypa ner under täcket med boken. Stepen King död zone, något jag vekrligen rekommenderar!

Natti natti

Kommentera

Publiceras ej