Jäkla humör!

0kommentarer

Kom på precis efter jag skrivit titeln att den sa ju faktiskt ingenting, och absolut inte vem som hade ett jäkla humör. Speciellt inte eftersom det stämmer in på oss allihopa i den här familjen. Men den som stod ut ordentligt ikväll med taskigt humör var dottern. Man vet precis när hon är trött på gränsen till övertrött. Det är när livet är perfekt tills du tar ifrån henne pyjamasen till exempel (då hennes mamma tyckte den skkulle sitta på den lilla kroppen och inte i hennes mun) och sedan efter blir fullstandigt rabiat! Inget dög, fick inte sätta på blöja, inte pyjamas, inte ha henne i knät, inte ge välling, efter mycket om oc men åt hon en halv flaska och sen däckade!

Trots skriken och gråten för att inte tala om ilningen innanför pannbenet som nu mycket möjligt kan vara en start på tinnitus. Menar, vad är en rockkonsert jämfört med bebisskrik, rena rama lekstugan! Men hur jkäkligt det än är så kan man inte låta bli att älska det lilla trollet. Jag har dessutom betydligt större tolerans än sambon när hon skriker, inte för att hon gör det speciellt ofta. Det här var nog första gången på flera månader tror jag. I alla fall, sambon han lider mycket mycket mer av när hon skriker, har alltid gjort. Alla är vi olika, och tur är väl det.


Imorgon är jag ledig!!! Woho!! och jag har beställt fint väder, för här ska det badas badas badas utomhus!

Kvällen var dessutom mycket produktiv. Klippt gräset, lagat mat, badat ett barn, brottats med ett barn, sövt ett barn, långpromenad med en hund och pillat med trappen en timme. Känner mig nöjd!

Nu tar jag ledigt resten av kvällen...

Kommentera

Publiceras ej